Kooperativa opět podpoří pojištění závažných onemocnění. Přináší i unikátní asistenci
Kooperativa opět podpoří pojištění závažných onemocnění Zdroj: freepik.com
„Naší snahou je, aby klienti získali při vážných zdravotních problémech potřebné pojistné plnění. Proto se snažíme pojištění závažných onemocnění zvýhodnit a motivovat klienty sjednat si odpovídající pojistné částky. V následujících třech měsících například mohou získat dvojnásobné plnění při mozkové mrtvici. V případě pojistné události jim vyplatíme navíc až 1 milion Kč,“ představuje Petr Procházka, ředitel Úseku pojištění osob v Kooperativě, aktuální nabídku.
Uvědomují si klienti, že stačí málo a mohou se dostat do vážných finančních problémů?
Každým rokem postihne jen v ČR mozková mrtvice více než 23 tisíc lidí. Pokud se rychle neobnoví přívod krve a kyslíku do mozku, může dojít k trvalému poškození nebo ke smrti. Podle průzkumu společnosti IPSOS, který jsme si nechali zpracovat, 67 % lidí zná ve svém okolí někoho, kdo prodělal mozkovou mrtvici a 28 % lidí dokonce takových osob zná více.
Vědí Češi, že i pro takovéto případy existuje odpovídající pojištění?
To podle výzkumu vůbec netuší 80 % dotázaných, ale po jeho představení zároveň 53 % lidí tato nabídka zaujala. Nadstandardní pojistné plnění může zároveň zásadně pomoci dorovnat výpadek příjmů u dlouhodobé léčby, zajistit nadstandardní léčbu, nebo lepší a rychlejší rekonvalescenci. Proto nabízíme všem zájemcům možnost sjednat si pojištění vážných onemocnění s výhodou dvojnásobné pojistného plnění v případě mozkové mrtvice. Tato nabídka platí pro kompletní i základní variantu a klient může dostat až o jeden milion korun navíc.
Každým rokem postihne jen v ČR mozková mrtvice více než 23 tisíc lidí Zdroj: Kooperativa
Jak si tedy správně nastavím životní pojištění?
Důraz na správně a dostatečně nastavená rizika pojištění klademe již dlouho. Pro všechny zájemce o pojištění jsme připravili názorné vysvětlení, jak by rozsah a výše jejich pojištění měly vypadat. Nechceme totiž nabídku odbýt léta používanou zkratkou ´Pojistná částka má být ve výši 1-3 násobku ročního příjmu´. V některých případech potřebujete mnohem vyšší částku, někdo jiný zase určitý typ pojištění nepotřebuje vůbec.
Většina klientů asi bude potřebovat doporučení, jak si pojištění nastavit. Kdo jim pomůže?
Zkušený pojišťovací poradce ví jak na to. U nás mu v tom ještě pomůže aplikace, ve které podrobně prozkoumá potřeby klienta, a z jejich analýzy vygeneruje doporučenou pojistnou ochranu – návrhy pojistných rizik i částky, na jaké doporučujeme pojištění uzavřít. Pokud si podle těchto parametrů klient sjedná pojistnou smlouvu, má jistotu, že je kvalitně pojištěn. Budu-li konkrétní, pro klienta, kterému vyhovuje život single, neplánuje rodinu, je pojištění pro případ smrti nejspíš úplně zbytečné. Ale pokud je čerstvým otcem novorozence? Pak by takové pojištění pro případ smrti, invalidity nebo vážného onemocnění mělo dítě zajistit na nezbytné minimum až do doby jeho prvního výdělku. Zamyslet by se nad tím mohli a měli i ti, co už pojištění sjednané mají, ale o zajištění takových vážných následků prozatím neuvažovali. Navýšit si limity, upravit rizika nebo rozsah smlouvy, mohou kdykoliv.
Zmiňoval jste výběr rizik, existuje nějaké obecné doporučení, co by měl klient v životním pojištění zvažovat?
Je to podobné jako s pojištěním domu nebo bytu. Také si nepojišťujeme rychlovarnou konvici, ale je důležité mít dobře pojištěnou celou domácnost nebo dům. Často se setkáváme s tím, že klientům stačí získat z pojistky peníze za zlomenou nohu nebo za dvoutýdenní neschopenku. Když nás ale postihne vážná příhoda, jako je například mozková mrtvice, můžeme se ocitnout na dlouhou dobu bez svého obvyklého příjmu.
Bohužel v případě nejhorším, kdy dojde k úmrtí blízké osoby, asi žádné peníze ztrátu nenahradí. Může pojišťovna pomoci i jinak?
Nad tím jsme se dlouho zamýšleli a zjistili jsme, že mnoho lidí, kteří se ocitnou v situaci, kdy ztratí někoho blízkého, nemají představu, co vše je nutné zařídit. Proto jsme ve spolupráci se společností Global Assistance připravili asistenci NA BLÍZKU, která klienta provede krok za krokem tím, co je potřeba udělat. Zároveň poradí, co zařídit hned a co může počkat.
Poradí, nebo i s něčím pomůže?
Můžeme říci, že asistence pomůže se vším, co s takovouto situací souvisí. Od informace, jak postupovat při úmrtí doma nebo ve zdravotnickém zařízení, přes poslední rozloučení se zesnulým, jednáním s úřady, ale pomůže i s dědickým řízením, odhlášením energií, přepisem smluv nebo žádostmi o vdovský nebo sirotčí důchod a příspěvky. Dokonce i se smazáním online profilů. A pokud chce mít klient věci v pořádku ještě za života, můžeme mu už teď poradit, jak sepsat závěť, promyslet průběh pohřbu nebo vyřešit majetkové záležitosti. Poskytneme mu základní právní rady a vysvětlíme možnosti, jak vše zařídit.
Kdo může službu využít a kolik za ni zaplatí?
Asistence se vztahuje na pojištěného i jeho nejbližší rodinu. Mohou ji využít klienti, kteří mají sjednané životní, rizikové nebo pojištění soběstačnosti FLEXI. Asistenci mají automaticky přidanou k pojištění, nebudou platit nic navíc. Prozatím bude tato výhoda platit dva roky, tedy až do konce října 2027.
Ředitel Úseku pojištění osob v Kooperativě Petr Procházka Zdroj: Kooperativa