Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Kia EV6 (2021). Zdroj: KIA
Nedlouho po sesterském Hyundai Ioniq 5 se předvedlo jeho alter ego Kia EV6. Technicky prakticky identický elektromobil sází na jiný vzhled a další specifika včetně ostré verze GT, která zatím u hyundaie chybí. V Mladé Boleslavi by se každopádně měli mít na pozoru.
Zájem o nové elektromobily je v Česku i díky chybějící státní podpoře stále mizivý. Za posledních sedm měsíců se jich u nás prodalo jen 1 426, což je jen o málo více než jedno procento nově registrovaných aut. Nová elektrická Kia je blízkým příbuzným mimořádně vydařeného Hyundai Ioniq 5 a přímým konkurentem české Škody Enyaq iV.
Kia EV6 měří na délku bezmála 4,7 metru, jde tedy o plnohodnotné rodinné auto. Zdroj: KIA
Sportovnější geny
Nepřekvapí, že auto stojící na stejné platformě jako Hyundai Ioniq 5 ohromí vnitřním prostorem. Vzadu před koleny jsme naměřili skoro stejně místa jako u pověstné Škody Superb. Kia EV6 možná vypadá zvenčí i v interiéru o něco sportovněji, zato podstatně méně luxusně než nedávno zkoušený Hyundai. Na rozdíl od něj se podle tvrzení českého importéra Kia EV6 dočká sportovní verze GT, která dokáže zrychlit z 0 na 100 km během 3,5 sekundy. Bude tím pádem konkurentem rovněž nedávno uvedeného Fordu Mustang Mach-E GT.
Temný interiér nevypadá tak vyladěně jako u Hyundai Ioniq 5. Zdroj: KIA
Žádná láce
Kia EV6 se v žádném podstatném technickém parametru neliší od Ioniqu 5. Stejně jako on, nebo Škoda Enyaq iV s pohonem jedné (zadní) nebo obou náprav. Zatímco však Hyundai čtyřkolku nabídne až později, Kie 4x4 budou k dispozici už v první vlně aut dodaných z Koreje, kde se EV6 vyrábí.
Nejméně samozřejmě zaplatíte za provedení s pohonem zadních kol, baterií o kapacitě 58 kWh a elektromotorem o výkonu 125 kW, které vyjde v základní výbavě Earth na 1 180 980 korun. To je o něco více než u největších konkurentů Škoda Enyaq iV a Hyundai Ioniq 5, s nimiž jsme Kiu EV6 porovnali ZDE.
Korejská novinka kontruje delší zárukou nebo elektřinou na jeden rok zdarma, pokud majitel nenajede měsíčně více než 1 000 km. Na jedno nabití ujede 394 km u základní verze a 528 km u silnějšího provedení (169 kW) s pohonem zadních kol a akumulátorem 77,4 kWh. Nejsilnější provedení 4x4 se stejnou baterií a výkonem až 239 kW zvládne až 504 km a chlubí se zrychlením z 0 na 100 km/h během 5,2 sekundy.
Na rychlé nabíječce o výkonu 350 kW se EV6 z 10 na 80 procent kapacity nabije za 18 minut. Z běžné zásuvky na 220 V by se ale verze s větší kapacitou baterie nabíjela 32 hodin a 45 minut, tedy více než den a půl... Podle ředitele českého zastoupení Kie Arnošta Barny mají tuzemští dealeři značky v tuto chvíli na novinku několik desítek závazných objednávek.