
Další tragédie u Hradce Králové. V Labi se našla mrtvola, totožnost policisté zjišťují
Jeden z nejrespektovanějších českých herců dostal od automobilky Škoda Auto za úkol přiblížit elektromobilitu veřejnosti. Mladoboleslavská firma sází na Vetchého vysoký morální kredit a společenskou odpovědnost, které mají podepřít novou osvětovou kampaň o výhodách aut na elektřinu. Některá tvrzení uvedená v pilotním videu by však neinformovaného diváka mohla mystifikovat.
Pokud nebydlíte v okolí Mladé Boleslavi, na silnici jste nový Enyaq Coupe iV s největší pravděpodobností ještě nepotkali. Jde o nejvýkonnější a nejsvižnější sériově vyráběnou škodovku historie, ale také nejdražší. Testovali jsme tuhle novinku v prosluněném Toskánsku.
Na pustém výstavišti Palexpo ve švýcarské Ženevě, kde se do roku 2019 pravidelně konával ženevský autosalon, byl v pondělí vyhlášen vítěz tradiční ankety o Evropské auto roku (COTY) pořádané od roku 1964. Vítězem se stala Kia EV6, která je stejně jako dalších pět finalistů elektromobilem. Škoda Enyaq iV se mezi sedmi finalisty umístila na pátém místě, stejně jako loni Škoda Octavia.
Nová verze prvního ryzího mladoboleslavského elektrtomobilu Enyaq iV přichází s aerodynamičtejší karoserií formátu SUV kupé. Výrobce klade větší důraz na sportovní akcent a oproti výchozímu typu Enyaq iV nabídne Coupé klasické výbavové stupně.
Škoda si s odhalováním svých nových modelů dává už tradičně na čas, a i když už polovina automobilového světa dávno ví, jak bude novinka plus minus vypadat, oficiální zdroje postupně upouštějí jen střípky této mozaiky. Je to i případ sportovnější verze elektrického modelu Enyaq iV.
Nebývá zvykem, aby se záběry z montážních linek stávaly virálními, ale v případě výroby škodovek se to podařilo díky kuriózní náhledové fotografii. Dva a půl milionu shlédnutí za pár měsíců hovoří za vše a odhaluje, co asi zejména muže ve skutečnosti zajímá nejvíce.
Hlava katolické církve využívá při probíhající návštěvě Slovenska elektromobil od Škody. Oproti klasickému papamobilu je vyveden v černé barvě, přesto je v něm papež František dobře vidět.
Po úspěšném debutu v oblasti elektromobility přijíždí Škoda s další karosářskou verzí svého prvního a dosud jediného čistě elektrického modelu Enyaq iV. Nová karoserie ve stylu kupé dodala vozu potřebný šmrnc a dynamičtější vzhled, zároveň ale vylepšila už tak skvělý jízdní komfort.
Nedlouho po sesterském Hyundai Ioniq 5 se předvedlo jeho alter ego Kia EV6. Technicky prakticky identický elektromobil sází na jiný vzhled a další specifika včetně ostré verze GT, která zatím u hyundaie chybí. V Mladé Boleslavi by se každopádně měli mít na pozoru.
Počet elektromobilů za posledních pár let rapidně vzrostl. Důvodem je bezesporu příchod nových modernějších technologií, jejich delší dojezd, kratší nabíjení, ale i nižší pořizovací cena. Zatímco dříve nebylo z čeho vybírat, dnes zákazníci bojují s úplně opačným problémem. Elektrických aut je najednou tolik, že člověk vlastně ani neví, jaký si vybrat. Redakce CNN Prima NEWS se proto rozhodla takovým lidem pomoci. Porovnala dva nejlepší masově vyráběné elektromobily současnosti – zbrusu nový Hyundai Ioniq 5 se Škodou Enyaq iV.
Hesla „zdraví na prvním místě“ se Škoda Auto drží už od nepaměti. Nyní ho oživuje a přichází společně s koncernem Volkswagen Group s jedinečnou bezpečnostní technologií, jež by měla zabránit nejrůznějším komplikacím na silnici. Vůz pomocí senzorů detekuje nebezpečí na vozovce a následně o něm informuje řidiče i ostatní účastníky provozu pomocí infotainmentu.
Konec elektromobilů pro bohaté? Vypadá to, že se dočkáme už za pár let. Minimálně to tvrdí americká studie společnosti BloombergNEF. Už v roce 2027 podle ní budou auta do zásuvky levnější než ta se spalovacími motory. K poklesu ceny přispějí hlavně snížené náklady na výrobu a dostupnější baterie.