reklama

Labutí píseň úspěšné generace Fordu Ranger: Vyzkoušeli jsem poslední akční edice

Čím více odumírá třída klasických terénních off-roadů na úkor změkčilých SUV, tím větší popularitě se těší dříve ryze pracovní pick-upy, které díky stále civilizovanějšímu naturelu dokáží suplovat i rodinná auta. S avizovaným příchodem nové generace v zádech jsme naposledy vyzkoušeli kouzlo končícího modelu v okolí maďarské metropole a blízkého Hungaroringu.

reklama

Ford na rozloučenou s jedním z nosných tahounů svého výrobního programu připravil hned tři akční edice, které jsme v končícím melancholickém podzimu postupně vyzkoušeli: Raptor, Stormtrak, Wolftrak a MS-RT. Že to nemá smysl? Ale má – aktuální generace Rangeru se bude podle všeho prodávat ještě rok. Akce nazvaná Release the Rangers umožnila vyvoleným novinářům poznat na vlastní kůži terénní schopnosti i dynamiku, které tyto speciální edice nabízejí.

Off-road areál na Hungaroringu se rozkládá na ploše 30 hektarů a nabízí více než 20 kilometrů terénních tras s nejrůznějšími přírodními překážkami, takže možností, jak vyzkoušet, co tito metráčkové zvládnou, byl dostatek. V podstatě jedinými, ale samozřejmě patrnými limity se ukázaly být rozměry aut a jejich vesměs silniční obutí.

Raptor

Verze Raptor je už tradičně nejrobustnější a nejsportovnější varianta nejprodávanějšího pick-upu v Evropě. Nový model Ranger Raptor Special Edition rozšiřuje exteriér i interiér standardního provedení o nové stylingové prvky v podobě výrazných barevných pruhů nebo červených detailů. Vyrábí se v omezených počtech, aby zůstala zachována jeho exkluzivita.

Podvozek Rangeru Raptor Special Edition se neliší od standardního Raptoru. Má tedy o 150 mm širší rozchod kol a o 51 mm vyšší světlost než Ranger XLT. Naladěný je s ohledem na specifické požadavky, které na vůz klade rychlá sportovní jízda po nezpevněném povrchu.

Přední trojúhelníková ramena i zadní víceprvkové zavěšení jsou vyrobeny z hliníku. Tlumiče pérování FOX disponují technologií Position Sensitive Damping, která reguluje jejich účinek v závislosti na míře stlačení. Maximální záběr na volném podkladu zajišťují univerzální pneumatiky General Grabber AT3.

Ranger Raptor Special Edition je poháněn dvojitě přeplňovaným vznětovým motorem 2.0 EcoBlue o výkonu 157 kW (213 k) a točivém momentu 500 Nm. Desetistupňovou samočinnou převodovku má vůz společnou se sportovním vozem Ford Mustang. Specialitou Raptoru je režim Baja, pojmenovaný po slavné pouštní rallye Baja 1000, což napovídá o jeho zaměření na rychlost. Motor nejede špatně, menší kubaturu ale přesto nezapře.

Cena s DPH: 1.673 551 Kč

Stormtrak

Stormtrak vychází ze sériového Rangeru Wildtrak, přináší však bohatší výbavu spolu s rozšířenými komfortními funkcemi a specifickým provedením některých detailů. Nabízen bude v provedeních Double Cab s větším prostorem na zadních sedadlech a  Super Cab s rozměrnější ložnou plochou.

Také Ranger Stormtrak je poháněn výlučně vrcholnou motorizací 2.0 EcoBlue Bi-turbo o výkonu 157 kW (213 k) spojenou s desetistupňovou samočinnou převodovkou. Vždy má ve výbavě světlomety LED a nášlapy prahů. Sedačky jsou potaženy stejnou jemnou kůží jako ve sportovním Raptoru. Specialitou je v ceně dodávaná elektrická roleta nákladového prostoru, pro ostatní modely poskytovaná za příplatek dvacet až třicet tisíc. Lze ji ovládat z kabiny, tlačítky nebo dálkovým ovladačem.

Cena s DPH: 1 545 775 Kč

Wolftrak

Primárně do těžkého terénu míří verze Wolftrak odvozená od běžného XLT. Jeho výstroj tomu odpovídá. Tak jako u jiných verzí je k dispozici pohon všech kol přiřaditelný i za jízdy, elektronická uzávěrka zadního diferenciálu a univerzální terénní pneumatiky. V obzvlášť náročném terénu lze zvolit redukovaný převod, který je součástí manuální nebo (na přání) automatické převodovky. Wolftrak se dodává se slabším dvoulitrem TDCi o výkonu 125 kW (170 k), na jeho dobrých vlastnostech v terénu to však nic nemění, působivá je i tunová nosnost a maximální hmotnost přívěsu až 3 500 kilogramů. Ruce si nemusíte ušpinit díky elektricky ovládané roletě kryjící nákladový prostor.

Cena s DPH: 1 145 507 Kč

MS-RT

Se svými dvacetipalcovými koly a rozšířenými blatníky nemá edice MS-RT inspirovaná známým úpravcem fordů větší terénní ambice, ale má sloužit spíše jako stylový doplněk na každý den. Do Čech se každopádně dovážet nebude.

Tagy:

Hlavní zprávy

Muž se zřítil ze střechy. Po něm z okna vypadla zvědavá Japonka a zranila další dva
Zahraničí

Muž se zřítil ze střechy. Po něm z okna vypadla zvědavá Japonka a zranila další dva

Japonská metropole Jokohama byla svědkem poněkud bizarního případu hromadného zranění. Ze střechy budovy nejdříve spadl muž, což upoutalo pozornost ženy ve třetím patře. Ta po vykouknutí z okna ale ztratila rovnováhu a taktéž se zřítila. Během letu přitom zavadila o zvědavce, který situaci sledoval z okna o patro níž. Následně dopadla na kolemjdoucího, který přispěchal na pomoc za nešťastníkem ze střechy. Informoval o tom deník Asahi Šimbun a veřejnoprávní televize NHK.

Putin klade nesplnitelné požadavky. Válka na Ukrajině je pravděpodobná, říká expert
360°

Putin klade nesplnitelné požadavky. Válka na Ukrajině je pravděpodobná, říká expert

Je pravděpodobnější, že k válce mezi Ruskem a Ukrajinou nakonec dojde. Ve vysílání pořadu 360° na CNN Prima NEWS to řekl politický geograf Jan Kofroň. Nemyslí si totiž, že by se za aktuálního stavu ruský prezident Vladimir Putin rozhodl jednotky stáhnout zpět na svá stanoviště. Konflikt podle něj přímo vyhledává, neboť na Ukrajinu a NATO klade podmínky, které jsou de facto nesplnitelné.

Advokát Hradu: Stehlíková Zemana nikdy neviděla a řekla, že je dementní. Chceme omluvu

Džamila Stehlíková by se za nepravdivou diagnózu stavu prezidenta Miloše Zemana měla omluvit. V pořadu 360° to na adresu psychiatričky řekl právní zástupce Hradu Marek Nespala. Artur Ostrý ale oponoval, že jeho klientka pouze sdělila erudované názory, které se „víceméně“ potvrdily. Stehlíková v minulosti uvedla, že Zeman trpí demencí. Spor nyní budou obě strany řešit i soudně, Hrad po exministryni vedle omluvy požaduje i milion korun.

Sledujte speciál Co Čech, to politik! Superdebata hvězd pandemie: Co nás čeká?

Dva roky s covidem změnily svět. Kdy začneme žít normální život? Je očkování jediná cesta, nebo se covid stane normální chřipkou? Sledujte speciál pořadu Co Čech, to politik! V superdebatě o pandemii 30. ledna uslyšíte názory z obou stran rozděleného národa. Ptát se budete i vy, diváci ve studiu. Exkluzivní speciál můžete sledovat na CNN Prima NEWS nebo v tomto článku.

reklama

Domácí zpravodajství

reklama