Novou generaci globálního pick-upu Ford Ranger představil výrobce po 11 letech a rozdíl je více než patrný. Novinka je jediným pick-upem s modrým oválem, který u nás dostanete. V Evropě si na něj však ještě počkáme.
Rozeznat nový Ranger od toho starého je velmi jednoduché. Ten nový má propracovanou přední masku, která je gigantická a velice robustní. Denní svícení je ve tvaru písmene C a světlomety jsou nejen Full LED, ale také matrixové. Ale nejde jen o design. Nový Ranger bude i větší.
Nová generace Rangeru sází v terénu na osvědčené konstanty, tedy páteřový rám a tuhou zadní nápravu. Zdroj: Foto: Ford
Nová generace Rangeru sází v terénu na osvědčené konstanty, tedy páteřový rám a tuhou zadní nápravu. Zdroj: Foto: Ford
Větší a komfortnější
Rozvor v automobilce natáhli až o 5 centimetrů. To se odrazí zejména na sezení vzadu, kde cestující dostanou více místa. Konstruktéři toho docílili posunutím přední nápravy více dopředu. Zlepšil se tedy nejen rozvor, ale také nájezdový úhel. Nikoliv však přechodový.
Nákladní prostor narostl také, a to o stejných 5 centimetrů. Ale tentokrát na šířku. Na korbu auta se vejde například i europaleta, a aby se s nákladem manipulovalo snáz, za zadní nápravou se nacházejí malé schůdky stylově zapracované do karoserie. Přesné údaje zatím neznáme, ale obecně platí, že pick-up formátu Rangeru uveze bez problémů tunu nákladu.
Interiér nového Rangeru vůbec nevypadá jako v užitkovém automobilu, ostatně příjemný byl už ten dosavadní. Dívat se budete na digitální přístrojový panel a multimediální obrazovku s obrovskou 12palcovou úhlopříčkou. Fungovat bude na systému SYNC4, podpoří propojení s chytrým telefonem, přes který budete moci ovládat celou řadu funkcí, včetně osvětlení exteriéru.
Pořádný motor
Pod kapotu dostane Ranger mimo jiné nový naftový šestiválec o objemu tří litrů, zatím bez blíže specifikovaného výkonu. Kromě něj bude možné objednat Ranger s klasickým dvoulitrovým dieselem přeplňovaným jedním nebo dvěma turby. Převodovky budou k mání obligátně rovněž dvě, jedna manuální šestistupňová a jedna desetistupňová automatická.
Výroba nového Rangeru se spustí na začátku roku 2022. Sjíždět bude z linek v Thajsku a Jihoafrické republice. Do Evropy by se měl dostat až na začátku roku 2023, ale bůhví, jak to s ohledem na čipovou krizi ve skutečnosti bude. Důležitou informací je, že Ford Ranger zároveň poslouží jako základ pro nový Volkswagen Amarok v rámci kooperace obou značek na poli užitkových vozů.