Radujte se všichni, kdož máte přebytečné miliony na účtu, v Česku se objevila nová potenciální investice. Automobilka Lamborghini v Praze představila model Huracán Tecnica, který zdobí desetiválec o objemu 5,2 litru a výkonu 640 koní. Z těch čísel až naskakuje husí kůže.
Huracán je na trhu už osm let a našel si stovky jistě spokojených zákazníků, přesto se vždycky objeví někdo, komu je i hodně vlastně málo. Přesně pro takového člověka je tady model Tecnica. Není tak brutální jako model STO určený na okruhy, ale zároveň není tak obyčejný jako běžná verze Evo. Tedy pokud souhlasíte s tím, že se pro jakýkoliv vůz značky Lamborghini dá vůbec použít termín „obyčejný“.
Asi nejvíce potěší to, co se schovává osazenstvu supersportu za hlavou. A čím se mohli novináři v Praze pokochat hodně zblízka, dokonce si třeba i sáhnout. Tecnica si z okruhové verze STO totiž bere jeho pohonnou jednotku, tedy už zmiňovaný desetiválec 5,2 litru o síle 640 koňských sil, který zrychlí na stovku za 3,2 vteřiny a dokáže vyvinout rychlost 325 km/h. To vše bez jakéhokoliv využití baterií.
Pohon má Huracán Tecnica pouze na zadní kola a rychlosti si vybírá sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka a elektricky řízený diferenciál. Potěší také aktivní natáčení zadní nápravy. Kdo s vozem bude řádit, využije chlazení karbon-keramických brzd.
Médiím byla v Praze představena verze v temně modré metalíze, která lehce schovávala množství nových detailů. Byla by ale škoda si je pořádně neprohlédnout. Jde například o šestiúhelníkové koncovky výfuků, které jsou umístěné v zadním nárazníku z obou stran vedle poznávací značky, nebo o výrazné zadní křídlo, které dodává šmrnc a vylepšuje aerodynamiku. V informacích poskytnutých automobilkou stojí, že Tecnica má o 35 % lepší přítlak a o 20 % nižní aerodynamický odpor než verze Evo.
I díky tomu, že jsou přední kapota nebo kryt motoru z karbonu, váží auto jen 1 379 kilogramů. Milovníci praktičnosti zaplesají nad zavazadlovým prostorem s objemem 100 litrů.
Uvnitř čeká nízký posed, a ačkoliv jsou sedadla výškově nastavitelná, pro kohokoliv nad 190 centimetrů nebude kokpit této pojízdné stíhačky kdovíjak příjemným prostorem. Design kabiny je střídmý, ale sportovní. Logo býka na volantu dokáže rozbušit nejedno srdce, a to i když auto není nastartované.
Lamborghini zároveň předvedlo cenu pro český trh, vyšplhala se na zhruba 5,7 milionu korun, problém je spíš v tom, že aktuálně se na vůz čeká zhruba rok. Ten se dá strávit například výběrem vhodné barvy, na tenhle supersport je k dispozici osm laků a zhruba 200 dalších odstínů.