Luxusní paraple od západních oděvních značek Gucci a Adidas pobouřilo Číňany. Doplněk za 11 100 jüanů (38 500 korun) totiž není vodotěsný a nelze ho proto použít jako deštník, napsal web BBC.
Paraple v rámci spolupráce německého sportovního giganta Adidas a italského módního domu Gucci vstoupí do prodeje v Číně 7. června. Gucci na svých stránkách uvádí, že produkt není voděodolný a je určen pro ochranu před sluncem nebo dekorativní použití.
Omezené využití exkluzivního paraplete ale rozlítilo uživatele čínské sociální sítě Weibo. Svou kritiku sdílejí pod hashtagem, který v překladu znamená deštník za 11 100 jüanů není voděodolný a který zatím zhlédlo na 140 milionů lidí. Jeden z přispěvatelů paraple nazval velkým, ale zbytečným módním výstřelkem, jiní ale mají pro jeho případné budoucí majitele pochopení.
Produkt nemá sloužit jako deštník
„Ti, kteří jsou ochotni za luxusní zboží zaplatit, aby ukázali své jmění, se o praktické využití nezajímají,“ uvedl další uživatel.
Mluvčí módního domu Gucci čínským médiím řekl, že produkt „není doporučený k použití jako deštník,“ má podle něj ale „vysokou sběratelskou cenu a hodí se jako každodenní doplněk“.
Čína je pro přední luxusní značky klíčovým trhem, píše BBC. Prodej luxusního zboží ve druhé největší ekonomice světa loni vzrostl o 36 % a v následujících třech letech se může stát celosvětově největším trhem pro odbyt tohoto typu zboží, uvádí poradenská společnost Bain & Company.