
Vláda je větší hrozbou pro ČR než Putin, naznačila Maláčová. Podle senátora „dno ubohosti“
Umělá inteligence mění trh práce rychleji, než si mnozí dokázali představit. Podle odhadů expertů může nahradit až stovky milionů pracovních míst po celém světě, a z obliga nejsou ani dobře vydělávající pozice. Firmy stále častěji využívají AI nejen k automatizaci rutinních úkolů, ale i ke složitějším činnostem, které dosud vyžadovaly lidskou expertizu. Koho čeká perné období a jak se mění role lidí v oblastech, kde AI přebírá kontrolu? Zeptali jsme se expertů na pět profesí, které jsou v současnosti nejvíce v ohrožení.
Blíží se Velikonoce a s nimi i sváteční nákupy. Štáby CNN Prima NEWS vyrazily zjistit, za kolik pořídíte nejrůznější suroviny v českých, německých a polských obchodech.
Čeští zahrádkáři, minimálně ti z pohraničí, ve velkém vyrážejí na nákupy do Polska. Domů si vozí třeba macešky nebo narcisy. Nejžádanějším artiklem je ale obyčejná zemina, která je u našich sousedů podle zákazníků výrazně levnější než v českých zahradnictvích.
Jen málokde dostane zákazník k nákupu igelitku zdarma. I obchodní řetězce se totiž snaží omezit spotřebu plastů a místo igelitových tašek a mikrotenových sáčků přecházejí třeba k papírovým. Nicméně ty si musíte v obchodě koupit.
Obchody lákají nejen na dárky a slevy, ale také na prodlouženou záruku u zboží. Na první pohled může jít o lákavou nabídku, ale služba často bývá zpoplatněna a většinou jde o pojistnou smlouvu, což nemusí být na první pohled jasné. Na co si tedy dát pozor a kdy můžeme záruku uplatnit?
Makro stahuje z pultů hovězí roštěnou. Zákazníky prosí, aby produkt nekonzumovali. Vrátit ho mohou na jakékoli pobočce. Podle informací na webu řetězce jde o preventivní krok, který inicioval dodavatel na základě senzorických změn, tedy zabarvení masa, které hlásili zákazníci. O výzvě informoval obchodní řetězec.
Zatímco inflace jako taková se zdá být zkrocená, ceny v restauracích neustále rostou. Podle ekonomů budou ceny jídla v hospodách růst až do konce roku. Na to už zákazníci reagují. Nejvíce se propadla návštěvnost přes obědy.
Když společnost Brašnářství Tlustý v čele s Ivanem Petrůvem před týdnem prohlásila, že se ocitla ve finančních problémech a hrozí jí krach, zákazníci se spojili a začali objednávat. Výzva také zněla „nakupte dnes, ne zítra“. Později svá slova Petrův mírnil a dokonce přiznal, že chtěl více zakázek. Nyní se situace opakuje a firmě podle slov současného majitele opět hrozí krach. Tentokrát to prý zavinil mediální tlak a následný odliv zákazníků, kteří učinili objednávky na první výzvu. „Může nám to zlomit vaz,“ sdělil pro web e15.cz. Roman Tlustý, po němž je firma pojmenovaná, si v souvislosti s první výzvou myslí, že se jednalo o trik.
Věrnostních programů v supermarketech bude přibývat. Předpokládá to prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza. Sdružení spotřebitelů i některým ekonomům ale vadí, že ten, kdo si aplikaci nebo kartičku nepořídí, bývá výrazně znevýhodněn. Podle ekonomky Jany Matesové spotřebitelé za klubové slevy platí svým soukromím.
Oblíbený řetězec s potravinami Penny ohlásil, že do konce roku uzavře několik svých prodejen. Důvodem má být rozsáhlá modernizace zaměřená na zlepšení nákupního zážitku pro zákazníky. V rozhovoru pro web Kupi.cz to uvedl tiskový mluvčí Penny, Tomáš Kubík.
Evropský parlament odhlasoval právo zákazníka na opravu. Vyjasňuje tak povinnosti výrobců opravovat zboží i po uplynutí záruční lhůty. Podle zakladatele organizace Opravme Česko Jana Charváta by tak mohla skončit takzvaná „kazítka“.
Sada kuchyňského nádobí z obchodního řetězce Action musí pryč z pultů. Obchod na svém webu informoval, že výrobek obsahuje nadlimitní množství chemických látek a je pro veřejnost ohrožením. Lidé, kteří si sadu zakoupili, ji mají hned vrátit.