
Počasí ostře rozdělí Česko. Na západě hrozí deště, teplotní rozdíly budou i desetistupňové
Blíží se Velikonoce a s nimi i sváteční nákupy. Štáby CNN Prima NEWS vyrazily zjistit, za kolik pořídíte nejrůznější suroviny v českých, německých a polských obchodech.
Čeští zahrádkáři, minimálně ti z pohraničí, ve velkém vyrážejí na nákupy do Polska. Domů si vozí třeba macešky nebo narcisy. Nejžádanějším artiklem je ale obyčejná zemina, která je u našich sousedů podle zákazníků výrazně levnější než v českých zahradnictvích.
Jen málokde dostane zákazník k nákupu igelitku zdarma. I obchodní řetězce se totiž snaží omezit spotřebu plastů a místo igelitových tašek a mikrotenových sáčků přecházejí třeba k papírovým. Nicméně ty si musíte v obchodě koupit.
Obchody lákají nejen na dárky a slevy, ale také na prodlouženou záruku u zboží. Na první pohled může jít o lákavou nabídku, ale služba často bývá zpoplatněna a většinou jde o pojistnou smlouvu, což nemusí být na první pohled jasné. Na co si tedy dát pozor a kdy můžeme záruku uplatnit?
Makro stahuje z pultů hovězí roštěnou. Zákazníky prosí, aby produkt nekonzumovali. Vrátit ho mohou na jakékoli pobočce. Podle informací na webu řetězce jde o preventivní krok, který inicioval dodavatel na základě senzorických změn, tedy zabarvení masa, které hlásili zákazníci. O výzvě informoval obchodní řetězec.
Zatímco inflace jako taková se zdá být zkrocená, ceny v restauracích neustále rostou. Podle ekonomů budou ceny jídla v hospodách růst až do konce roku. Na to už zákazníci reagují. Nejvíce se propadla návštěvnost přes obědy.
Když společnost Brašnářství Tlustý v čele s Ivanem Petrůvem před týdnem prohlásila, že se ocitla ve finančních problémech a hrozí jí krach, zákazníci se spojili a začali objednávat. Výzva také zněla „nakupte dnes, ne zítra“. Později svá slova Petrův mírnil a dokonce přiznal, že chtěl více zakázek. Nyní se situace opakuje a firmě podle slov současného majitele opět hrozí krach. Tentokrát to prý zavinil mediální tlak a následný odliv zákazníků, kteří učinili objednávky na první výzvu. „Může nám to zlomit vaz,“ sdělil pro web e15.cz. Roman Tlustý, po němž je firma pojmenovaná, si v souvislosti s první výzvou myslí, že se jednalo o trik.
Věrnostních programů v supermarketech bude přibývat. Předpokládá to prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza. Sdružení spotřebitelů i některým ekonomům ale vadí, že ten, kdo si aplikaci nebo kartičku nepořídí, bývá výrazně znevýhodněn. Podle ekonomky Jany Matesové spotřebitelé za klubové slevy platí svým soukromím.
Oblíbený řetězec s potravinami Penny ohlásil, že do konce roku uzavře několik svých prodejen. Důvodem má být rozsáhlá modernizace zaměřená na zlepšení nákupního zážitku pro zákazníky. V rozhovoru pro web Kupi.cz to uvedl tiskový mluvčí Penny, Tomáš Kubík.
Evropský parlament odhlasoval právo zákazníka na opravu. Vyjasňuje tak povinnosti výrobců opravovat zboží i po uplynutí záruční lhůty. Podle zakladatele organizace Opravme Česko Jana Charváta by tak mohla skončit takzvaná „kazítka“.
Sada kuchyňského nádobí z obchodního řetězce Action musí pryč z pultů. Obchod na svém webu informoval, že výrobek obsahuje nadlimitní množství chemických látek a je pro veřejnost ohrožením. Lidé, kteří si sadu zakoupili, ji mají hned vrátit.
V Česku se zhoršila kvalita autoservisů. Každoroční audit tuzemských automechaniků CNN Prima NEWS exkluzivně poskytla společnost Cebia. Z údajů navíc vyplývá, že horší práci vykázaly autorizované servisy – ty, kde za opravy platíte více peněz.