Mezinárodní den hudby připomíná její sílu i moderní technologie. Jak se proměnil poslech hudby?

Tradičně 1. října slavíme Mezinárodní den hudby, kdy si připomínáme sílu melodií, rytmů a harmonie v našem každodenním životě. Ať už nás doprovází cestou do práce, při sportu nebo na velkých koncertech, s technologií Bang & Olufsen se z každého poslechu stává výjimečný zážitek.
Hudba je univerzálním jazykem. Dokáže spojovat lidi napříč kulturami, generacemi i jazyky. Povzbuzuje, uklidňuje, inspiruje. Právě proto se každoročně 1. října slaví Mezinárodní den hudby, který vyhlásila Mezinárodní hudební rada při UNESCO v roce 1975. Jeho cílem je vybízet k objevování nových žánrů a připomínat, jak hudba obohacuje naše životy.
Zatímco dříve lidé hudbu poslouchali z vinylových desek nebo CD, dnes je díky streamovacím službám možné nosit miliony skladeb v kapse. „Postupem času se poslech hudby a její vnímání mění. Je to způsobeno tím, že je dnes možnost si hudbu vzít kamkoliv prostřednictvím mobilního telefonu a internetového připojení,“ vysvětluje Ivo Kapalín, jednatel společnosti AVS Integration, která v Praze provozuje showroom značky Bang & Olufsen.
Kapalín dodává, že se proměnila i samotná technika. „Od analogové techniky, která byla převážně v minulých letech, se vše přesunulo do digitální. Zařízení dnes mají možnost multistreamového systému – můžete streamovat z mobilních telefonů nebo počítačů a spojovat reproduktorové systémy do jednotlivých skupin. Klidně si tak pustíte stejnou hudbu třeba v celém domě.“
Hudba jako emoce i vzpomínka
Hudba není jen kulisou – má moc formovat náladu, podporovat soustředění nebo vyvolávat vzpomínky. Studie dokonce ukazují, že správně zvolená skladba může zlepšit výkon při učení i sportu. Podle Iva Kapalína je její společenský význam nezastupitelný: „Hudba spojuje lidi. Pouštíme si ji na setkáních, koncertech, ale bohužel i na smutečních událostech. To spojení tam v hudbě vidím stoprocentně. My se snažíme lidem hudbu přinášet prostřednictvím našich produktů do domu, kde jim zpříjemňuje život.“
Když hudba ožívá
Právě kvalitu poslechu i estetický zážitek si můžete užít díky ikonické dánské značce Bang & Olufsen, která letos slaví 100 let od svého založení. Od svého vzniku v roce 1925 v dánském Strueru nepřetržitě posouvá hranice technologií i designu a její výrobky se staly symbolem skandinávské preciznosti. Některé ikonické modely, například Beolab 50 nebo Beovision Harmony, jsou dnes součástí světových muzeí designu, včetně newyorského MoMA.
O Bang & Olufsen
Bang & Olufsen je prémiová Dánská audio-vizuální značka, kterou v roce 1925 založili Peter
Bang a Svend Olufsen. Každý výrobek se vyznačuje jedinečnou kombinací úchvatného
zvuku, nadčasového designu a precizního řemeslného zpracování. Dnes jsou produkty Bang
& Olufsen dostupné ve více než 70 zemích světa a značka patří mezi nejuznávanější lídry v
oblasti akustických inovací.
Pražský showroom Bang & Olufsen Praha Anděl nabízí návštěvníkům možnost zažít multismyslový zážitek – od ikonických reproduktorů a bezdrátových sluchátek až po exkluzivní televizory – a propojuje moderní technologie s estetikou a emocemi. Showroom je otevřen každý den od 10:00 do 18:00 a odborný tým nabízí individuální konzultace i možnost personalizace produktů v rámci programu Bang & Olufsen Atelier. „Zákazníci mají možnost u nás v showroomu produkty osahat, vyzkoušet a poslechnout. Ta kvalita zvuku je důležitá nejen pro nás, ale i pro každého. Některé produkty jsou v uvozovkách živé – když zapnete televizi, vyjede nahoru, otevřou se reproduktory nebo akustické čočky. Ten produkt s vámi žije,“ popisuje Kapalín.
Značka se rovněž podílí na letošním Designbloku, kde ve VIP Lounge v Křižíkově pavilonu C a Nové Spirále návštěvníkům přináší charakteristický zvuk a vizuální estetiku. Bang & Olufsen tak ukazuje, jak může kvalitní zvuk a design posunout hudební zážitky na úplně novou úroveň.
Hudba na míru
Každý posluchač má jiný vkus a preference, a proto dnes existují i služby, které umožňují přizpůsobit si zážitek z hudby zcela podle sebe. „Ateliér program je vlastně program, kde si zákazník může určit a navrhnout produkt tak, jak by si ho představoval – zvolit materiály, barvy, látky. V obchodě s ním probíráme i možnosti instalací, zveme architekty a designéry. Instalujeme zařízení přímo u zákazníků doma a poskytujeme jim následný servis,“ vysvětluje Kapalín. Takové technologie posouvají hudební i filmové zážitky na zcela novou úroveň – posluchač má pocit, že je přímo uprostřed koncertu nebo filmového děje.
Hudba má moc spojovat lidi, vyvolávat silné emoce a stát se jedinečným zážitkem. Ať už ji posloucháme na koncertech, při práci, cestou do školy nebo doma, vždy dokáže obohatit náš život.