
Originální boj s cenami energií: Na Náchodsku založili družstvo a dělí se o přebytky
Není třeba si nalhávat, že by se Mitsubishi ASX více než minimálně odlišovalo od sesterského Renaultu Captur. Osvědčený francouzský crossover je nicméně víc než dobrým základem pro praktické auto s potenciálem oslovit zákazníky lidových modelů. Jaký smysl má ovšem drahá hybridní verze?
Není běžné začínat test vozu zmínkou o jiném autě, ale u Mitsubishi ASX snad ani nelze jinak, neboť jde o alter ego Renaultu Captur. Je to špatně? Nemusí nutně být. Vadit to nejspíš bude jen škarohlídům, protože jak jsme se přesvědčili během testování v okolí španělské Malagy, ASX je velmi dobré auto.
Zima je ideální dobou pro koupi ojetého auta, a to nejen kvůli zpravidla nižší ceně. Chladné počasí a zhoršené podmínky na silnicích při zkušební jízdě mnohem lépe prověří jeho skutečnou kondici. Závady, které by se za teplého počasí neobjevily, dostanou v mrazu či vlhku vyniknout v plné nahotě. Kupujícímu tedy kromě zjištění pravého stavu vznikne i prostor pro jednání o případné slevě.
Po dlouhých dvanácti letech se dočkala premiéry nová generace kompaktního crossoveru od Mitsubishi. Vůz využívá technických základů Renaultu Captur, nabídne tedy mimořádně praktický interiér a moderní pohonné jednotky. Někteří chataři a chalupáři však mohou postrádat pohon všech kol, který měla stávající generace.
Nejnovější vydání německého TÜV Reportu ukazuje, že zdaleka ne všechna stará auta patří do starého železa. Je však potřeba dobře odlišovat zrno od plev. Jinak vás i zdánlivě výhodná koupě může přijít pěkně draho.