Po zhruba čtyřech letech přijíždí nová generace populárního SUV Mitsubishi Outlander. Spoléhá na plug-in hybridní motor a samozřejmostí je pohon všech kol. Novinka má ambice oslovit nejen příznivce značky, ale skrze svůj osobitý styl dokáže zaujmout i zcela nové zákazníky. Startuje na necelých 1,3 milionu korun, za které nabídne slušnou porci výbavy.
Celkem je na výběr pět různých specifikací, kdy základem je verze Inform. Ta ve standardu obsahuje i prvky, jež minulá generace nenabízela ani v nejvyšších úrovních. Poprvé se tak ve voze představuje prémiový audiosystém Yamaha, jenž v top variantách disponuje dvanácti reproduktory a vůz mění v podstatě v koncertní sál. Palubní desku nově doplňuje digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palců a stejně rozměrná je i multimediální obrazovka na středovém panelu s online službami od Googlu.
K TÉMATU: Prodejům aut se daří nejvíce za posledních pět let. Zlato drží Škoda, nejvíce rostl Ford
Novinkou je rovněž bezdrátové připojení Android Auto a CarPlay a v přehledu nechybí řada bezpečnostních asistentů či tepelné čerpadlo. Japonské SUV jde s dobou a poskytuje propojení s vozem skrze vlastní aplikaci Mitsubishi Motors, díky které je možné na dálku ovládat užitečné funkce a zároveň mít přehled o vozidle.
Součástí výbavy je i množství komfortních prvků v čele s dvouzónovou klimatizací nebo třeba adaptivním tempomatem a bezklíčovým systémem. Při parkování se navíc zájemci mohou spolehnout nejen na parkovací senzory, ale i na panoramatickou kameru. Vedle toho vyjíždí na 18palcových litých kolech, která u předchůdce byla maximálním rozměrem.
I vyšší úrovně přidávají pár novinek
Od druhého stupně Invite je vůbec poprvé součástí standardu bezdrátové nabíjení, a to s výkonem až 15 wattů. Oproti nižší variantě Inform je sice dražší o 60 tisíc, ale obsahuje navíc vyhřívaná sedadla s elektricky nastavitelnou polohou na straně řidiče, vyhřívaný volant i čalounění ze syntetické kůže. Od levnější verze se navenek liší předními LED mlhovými světlomety a zatmavenými zadními okny.
Nový Outlander je možné mít od prostřední varianty Intense na dvacetipalcových kolech a vybírat lze ze tří různých dekorů. Ve srovnání s minulou generací je úplnou novinkou také head-up displej společně s bezdotykovým otevíráním pátých dveří. Jsou multifunkční a umožňují přednastavit výšku otevírání, aby například v garáži nenarazily do stropu. Objevují se zde i adaptivní LED světlomety s automatickým nastavením sklonu a výhodou jsou i dvě zásuvky na 230 V s příkonem 1 500 wattů.
Ve vrcholných verzích se novinka soustředí hlavně na luxus a nově nabízí ve svém repertoáru ventilovaná přední sedadla s masážní funkcí, elektrické nastavení polohy u spolujezdce s paměťovou funkcí pro obě strany a nezapomíná ani na cestující vzadu, pro něž má v nabídce vyhřívaná sedadla i možnost nastavit si samostatně teplotu klimatizace. To se nicméně dostáváme na cenu přesahující 1,5 milionu korun. Kompletní ceník si můžete prohlédnout zde.
Delší dojezd na elektřinu
Zásadní změny se neodehrály jen na poli výbav, nové Mitsubishi upravilo i plug-in hybridní pohonnou jednotku. Základem je opět spalovací motor o objemu 2,4 litru spolupracující se dvěma elektromotory. Výsledný výkon ovšem činí 306 koní, což je o 82 koní více než u minulé generace. Projevilo se to hlavně na dynamice, kdy japonské SUV dokáže zrychlit z nuly na sto o dvě a půl vteřiny rychleji než předtím, konkrétně za 7,9 vteřiny.
Nadále je možné akumulátor nabíjet skrze DC nabíječky a část energie zpět získává také rekuperací. Její intenzitu lze nastavit pomocí řadicí páky nebo pádly pod volantem, a to v celkem šesti úrovních. Ta nejvyšší dokáže nahradit klasické brzdy a Outlander je tak v podstatě možné ovládat jedním pedálem.
Oproti předchůdci má dvojnásobně větší kapacitu baterie a díky tomu ujede čistě na elektřinu téměř devadesát kilometrů, po městě se dokonce dostane až na 113 kilometrů. Ryze elektrický pohon využívá až do rychlosti 135 km/h, poté přebírá iniciativu spalovací motor. Průměrná spotřeba podle výrobce činí 0,8 litru, čímž si polepšil o více než litr benzinu.
Nový plug-in hybridní motor funguje ve třech režimech jízdy – elektrický nebo jako sériový či paralelní hybrid, kdy se benzinový čtyřválec chová jako generátor elektrické energie, případně pohání přední kola a elektromotory pak využívá k efektivnější akceleraci.
Nové Mitsubishi Outlander rovněž i mírně povyrostlo. Na délku se protáhlo o necelé tři centimetry, podobně také rozvor a pět čísel přidalo v šířce a další centimetr ve výšce. Pozitivně se to odrazilo ve vnitřní prostornosti, kde nabídne více místa nad hlavou a i v plném obsazení se nebudou posádky vedle sebe mačkat či si stěžovat na nedostatek prostoru pro nohy. O téměř dvacet litrů se zvětšil také objem kufru, jenž má nyní kapacitu 495 litrů. Technická data včetně námi naměřených údajů najdete zde.