
Výpověď bez důvodu? Návrat do časů roboty, říká Středula. Podle expertů pomůže zvýšit mzdy
Bajaj Qute je nejlevnější osobní automobil na světě. V přepočtu stojí pouze 71 tisíc korun, přitom nabízí střechu nad hlavou, čtyři dveře a čtyři místa k sezení. Háček je ale v tom, že v Česku ho je obtížné sehnat.
Automobilky se vždy pyšní tím, když jejich model patří mezi nejlevnější, nejprodávanější nebo nejvýkonnější na trhu. Jsou ovšem parametry, kterými se už z principu vůbec nechlubí. Na mysli máme například dynamiku. Některé vozy totiž potřebují pro zrychlení z nuly na sto téměř dvacet vteřin. Tady je pět těch vůbec nejpomalejších.
Už 1. října letošního roku se veřejnosti poprvé představí nová vlajková loď značky Mitsubishi. V pořadí čtvrtá generace úspěšného SUV Outlander opět dorazí jako plug-in hybrid s pohonem všech čtyř kol, údajně atraktivním designem a vysokou úrovní bezpečnosti a kvality zpracování. Ještě, než se tak ale opravdu stane, mohou si zákazníci pořídit aktuálně nabízený Eclipse Cross s podobnou technikou a teď navíc s téměř dvousettisícovým zvýhodněním.
Posledních pár let se cenová hranice nejdostupnějších vozů na našem trhu výrazně posouvá stále výše a nic nenaznačuje tomu, že by tomu mělo být v budoucnu jinak. Zatímco před čtyřmi lety jsme mohli vybírali i auta do dvou set tisíc, v dnešní době spočítáme na prstech jedné ruky, kolik se jich dá pořídit pod 300 tisíc korun. Jaká to jsou?
Legendární malé japonské auto se po více než deseti letech vrací na český trh ve své nové generaci. Ta vznikla za spolupráce aliance a jde tak prakticky o dvojče Renaultu Clio. Kromě drobných kosmetických úprav se ale od sebe liší nabídkou motorizací, výbavou a také cenou. Nové Mitsubishi Colt je totiž v základu o něco levnější.
V dnešní době, kdy všechno včetně pohonných hmot zdražuje, je každá ušetřená koruna dobrá. I proto jsme se rozhodli sestavit žebříček nejúspornějších benzinových aut na českém trhu. Některá dokonce jezdí i hluboko pod pět litrů na 100 km, a protože k tomu nepotřebují žádnou elektrifikaci, nestojí ani 300 tisíc korun. Je mezi nimi také mladoboleslavská Škoda. Jaká jsou ta další?
Prodeje nových aut v Česku jsou na desetiletém minimu – zákazníci si koupili méně než 200 000 vozidel. Celkový pokles je výslednicí ekonomické krize i výpadků v dodávkách komponentů pro výrobu, se kterými se automobilkám ne vždy dařilo vypořádávat. Úbytek zákazníků postihl zejména domácí Škodu.