Modernizovaný Volkswagen Polo GTI míří do předprodeje. Ceny začínají na 670 900 Kč

Volkswagen nedávno modernizoval svůj stěžejní malý hatchback Polo a spolu s ním i vrcholný derivát GTI. Pod kapotou nadále dřímá dvoulitrový benzinový čtyřválec, který momentálně disponuje výkonem 207 koní. Nově je spjat výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Drobných změn se pak dočkal i exteriér a interiér. Čeští zákazníci už mohou nové Polo GTI objednávat, ceny startují na 670 900 Kč.

„Nové Polo GTI vstupuje do boje o zákazníky ve skvělé formě z pole position,“ říká Patrik Fejtek, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Malému sportovnímu vozu jsme dali do vínku výkonný dvoulitrový motor, extrémně rychlou a pohotovou sedmistupňovou převodovku DSG, dokonale naladěný podvozek, decentní sportovní styl, rozsáhlou výbavu a atraktivní cenu,“ doplňuje.

Designéři omlazenému modelu Polo GTI nadělili ještě výraznější sportovní vizáž. Nelze si nevšimnout přepracované přídě, které vévodí mohutný nárazník s motivy včelích pláství a vestavěnými mlhovkami. Nové jsou pak i IQ.Light LED Matrix světlomety, jenž po vzoru nového Golfu obsahují také horizontální LED světelnou linku přes celou příď. Společně s přední částí byl upraven i zadní nárazník. Sériová výbava zahrnuje také 17“ kola z lehké slitiny.

Uvnitř pak najdeme sportovní sedadla i volant, automatickou klimatizaci, ambientní osvětlení, černé čalounění stropu či nejvyspělejší informační a zábavní systém. Řidič má k dispozici i armádu asistenčních systémů, jako jsou Travel Assist (částečně automatizovaná jízda rychlostí až 210 km/h), Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdních pruzích), adaptivní tempomat ACC nebo parkovací senzory Park Pilot.

Nový Volkswagen Polo GTI se v rámci spuštěného předprodeje nabízí od 670 900 Kč. Tato částka zahrnuje také snížený sportovní podvozek s elektrickou uzávěrkou diferenciálu XDS, výkonnější brzdy s červenými třmeny a hlavně dvoulitrový benzinový čtyřválec dopovaný turbodmychadlem, který je výhradně spárován se sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. Motor aktuálně poskytuje 207 koní, což je o sedm koní více než před faceliftem. Točivý moment pak zůstal na hodnotě 320 N.m. Maximální rychlost činí 240 km/h a auto by mělo z 0 na 100 km/h zrychlit za 6,5 sekundy.

Náročnější zákazníci si mohou své nové Polo GTI rozmanitě individualizovat. Na výběr mají například 18“ kola z lehké slitiny a podvozek Sport Select s adaptivními tlumiči DCC a dalšími úpravami pro ještě sportovnější jízdu.

Tagy: