Omlazený Volkswagen Polo míří krátce po světové premiéře do předprodeje. Pro české zákazníky je k dostání od 346 900 Kč, tedy o něco dráž než před faceliftem. Na druhou stranu nabízí bohatší sériovou výbavu, která mimo jiné zahrnuje i LED světla, digitální přístroje či armádu asistenčních systémů. Pod kapotou najdeme tři motory na benzin a jeden motor na CNG.
Malý pětidveřový hatchback Polo patří mezi nejvýznamnější modely značky Volkswagen. A bodejť by ne, vždyť od uvedení první generace na trh v roce 1975 se jich prodalo více než 18 milionů kusů. Řadu úspěchů oslavilo i aktuální šesté vydání, které je v prodeji již od roku 2017. Nyní se nejnovější Polo dočkalo lehčího omlazení. Korekcí prošel design, technika a především nabídka jednotlivých výbav.
Verze Polo
Zatímco koncem roku 2020 vycházela základní verze Volkswagenu Polo na 327 900 Kč, současné nejlevnější provedení „Polo“ stojí 346 900 Kč s atmosférickým motorem 1.0 MPI (59 kW), anebo 380 900 Kč s přeplňovaným agregátem 1.0 TSI (70 kW). Pyšní se však bohatší výbavou v podobě manuální klimatizace, LED světel na obou koncích auta, digitálního přístrojového štítu, multimediálního displeje, elektrických oken a zrcátek nebo středového airbagu. Dále neopomeňme zmínit 14palcová ocelová kola, úchyty ISOFIX i na předním sedadle spolujezdce a dva vstupy USB-C.
Rozsáhlá základní výbava poskytuje kromě již výše zmíněných prvků také vyspělé asistenční systémy, jako jsou třeba Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdním pruhu), Front Assist (sledování překážek před vozem) s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznávání chodců i cyklistů a systém sledování únavy řidiče. Poprvé v tomto segmentu je pak zákazníkům nabízen Travel Assist – asistent pro částečně automatizovanou jízdu.
Verze Life
O stupeň výše stojí linie Life, kterou lze s pohonnou jednotkou 1.0 TSI/70 kW pořídit za 404 900 Kč. Navrch přidává 15palcová ocelová kola, chromované ovládací prvky, dva vstupy USB s funkcí nabíjení vzadu, kůží obšitý multifunkční volant a páku parkovací brzdy či výškově nastavitelná sedadla vpředu s bederními opěrkami a odkládacími kapsami na zadní straně opěradel.
Verze Style
Polo Style s tímtéž motorem vyjde na 475 900 Kč a zaujme především řidiče, kteří si chtějí i v malém voze dopřávat mimořádného komfortu a bezpečnosti vozidel vyšších tříd. Standardně se proto dodávají 15palcová kola z lehké slitiny, automatická klimatizace, informační a zábavní systém Ready2Discover s bezdrátovým propojením telefonu s infotainmentem vozu App-Connect, inteligentní světlomety IQ.LIGHT, dekorační osvětlení interiéru, asistenční systémy Travel Assist a Lane Assist, adaptivní tempomat ACC, ale také parkovací senzory Park Pilot.
Verze R-Line
Na podzim pak bude zahájena výroba verze Polo R-Line, jejíž výbava osloví zejména sportovně zaměřené řidiče. S motorizací 1.0 TSI/70 kW přijde na 502 900 Kč a oproti výbavové linii Life přidává 16palcová kola z lehké slitiny, sportovní nárazníky, lesklé černé prahové lišty a široký zadní difuzor. Uvnitř nechybí ozdobné kontrastní prošívání, sportovní sedadla nebo třeba černé čalounění stropu. To ale není všechno, provedení R-Line se rovněž chlubí sportovním podvozkem s progresivním řízením.
Dynamické a hospodárné zároveň
Pod kapotou mohou dřímat hned tři různé agregáty na benzin – atmosféricky plněný tříválec 1.0 MPI s výkonem 59 kW (80 koní) a dva hospodárné agregáty TSI s výkonem 70 kW (95 koní) a 81 kW (110 koní). K dispozici je i pohonná jednotka na stlačený zemní plyn (CNG) o výkonu 66 kW, respektive 90 koní. Hnací sílu výhradně na přední kola přenáší buď manuální pětistupňová či šestistupňová převodovka, nebo sedmistupňový automat DSG.