Problémy se zavazadly na pražském letišti
Pražské Letiště Václava Havla má problémy s odbavením zavazadel. Důvodem je podle mluvčí letiště Kláry Divíškové hustý prázdninový letový provoz. Kufry často do cílové destinace nedoletí společně s majiteli – ti na ně mnohdy čekají i několik dní. Zpožďuje se i výdej zavazadel v Praze po přicestování ze zahraničí. Cestující mohou vyplnit reklamační formulář, s jehož pomocí má být zavazadlo doručeno k nim domů. Letiště také zřídilo dočasnou telefonní linku pro cestující, kterým zavazadlo nedorazilo. Co dělat, když se problémy týkají i vás?
Jak postupovat, když nepřiletí zavazadlo do cílové destinace?
- Na letišti najděte speciální oddělení, kde se nahlašují zpožděná a ztracená zavazadla. Nejčastěji budou označeny jako Baggage Claims, Baggage Service, Lost Baggage nebo Baggage Enquiry
- Vyplňte protokol o ztrátě, doručovací adresu a název hotelu
Cestující se také mohou obrátit na telefonní linku +420 220 111 444.
ČTĚTE TAKÉ: Únava za volantem je zabiják, varuje dopravní expert. Na co všechno dávat pozor při cestování?
Jak postupovat, když nepřiletí zavazadlo do Prahy?
- Na letišti najděte speciální oddělení, kde se nahlašují zpožděná a ztracená zavazadla. Nejčastěji budou označeny jako Baggage Service, Lost Baggage nebo Baggage Enquiry
- Vyplňte protokol o ztrátě a doručovací adresu a odjeďte domů
- Reklamační formulář mohou lidé vyplnit také na webu letecké společnosti, kam se dostanou přes QR kód v celním prostoru
Pokud je zavazadlo zpožděno méně než tři týdny, máte nárok na náhradu nákupu nezbytných věcí jako hygienické potřeby, léky, nebo oblečení. To poté stačí předat letecké společnosti do 21 dnů, kde budete potřebovat:
- reklamační formulář z letiště (Property Irregularity Report)
- zavazadlový lístek
- účtenky
- kontaktní údaje a číslo účtu
Může se i stát, že se vaše zavazadlo nenajde ani do 21 dnů – pak máte nárok na finanční náhradu za zavazadlo i jeho obsah – k tomu jsou potřeba veškeré účtenky. Zavazadlo si můžete také připojistit k cestovnímu pojištění – cennosti se ale musí pojistit zvlášť.
„Doporučuji, aby se lidé před cestou dobře pojistili, protože všechny pojistky v sobě obsahují i zpoždění a ztrátu zavazadel,“ popsal pro CNN Prima NEWS místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Lidé si na dovolené nedokáží odpočinout, ukázal průzkum. Jaké jsou nejčastější chyby?