kufr

Výpis příspěvků ke štítku „kufr“

Dohra chaosu s kufry na letišti v Praze: Odstoupil šéf představenstva odbavovací společnosti

Předseda představenstva odbavovací společnosti pražského letiště Czech Airlines Handling (CSAH) Tomáš Svoboda odstoupil z funkce. Představenstvo společnosti bude mít od srpna nového člena, stane se jím Jiří Jarkovský, předseda představenstva společnosti DPOV, která je dceřinou společností Českých drah. V tiskové zprávě to uvedla mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková. CSAH má na starosti odbavení zavazadel a v posledních dnech se kvůli nedostatku pracovníků potýkala se zpožděním nakládky i výdeje kufrů.

Problém s kufry na letišti v Praze? Těžká a špatně placená práce, popisuje bývalý zaměstnanec

Letiště Václava Havla v pražské Ruzyni už několikátým dnem řeší průšvih se zavazadly, která neodletěla se svými majiteli do vysněných prázdninových destinací. Problém je, že o práci nakládání bagáže není zájem a je špatně placená. CNN Prima NEWS to řekl bývalý zaměstnanec letiště, který si nepřál být jmenován. Podle něj svoji roli sehrála také covidová pandemie, kvůli které museli mnozí pracovníci skončit. Mezitím se kupí stížnosti cestujících. Letiště se hájí, že drtivá většina zavazadel už měla být odeslána ke svým majitelům.

Většina kufrů už odletěla za lidmi, tvrdí letiště. Turisté je ale stále nemají, panuje chaos

Chaos a zmatek na letišti v Praze. Už v neděli se začala situace kvůli přetížení letového provozu zhoršovat. Zaměstnanci nestíhali kufry nakládat ani vykládat. Skoro dva tisíce lidí odletělo na dovolenou, jejich zavazadla ale zůstala v Praze. Letiště pracuje na nápravě, cestující však vyzývá, aby u sebe na palubě měli nejnutnější léky a hygienické potřeby alespoň na jeden až dva dny. Zároveň uvedlo, že většina kufrů už odletěla do cílových destinací. K lidem se ale stále nedostaly, situace je nepřehledná.

Zpožděné kufry musí lidé reklamovat sami, brání se cestovky. Na jaké kompenzace vzniká nárok?

Ohledně zpožděných kufrů na letišti mohou poradit svým klientům cestovní kanceláře, reklamaci zavazadel nebo případnou kompenzaci nákladů si ale cestující musí vyřídit sami – právní vztah je mezi cestujícím a leteckým dopravcem. Potvrdil to místopředseda Asociace cestovních kanceláří ČR Jan Papež spolu se zástupci z cestovních kanceláří a pojišťoven. Cestující podle nich mají nárok na kompenzaci například základních hygienických potřeb a oblečení, musí si ale uschovat účtenky.

Kolaps na Letišti Praha: Za cestujícími už míří polovina kufrů. Jak postupovat při reklamaci?

Aktualizováno

Čeští turisté se v zahraničí stále potýkají s absencí zavazadel, která za nimi neodletěla z Prahy. Mluvčí Letiště Praha Klára Divíšková pro CNN Prima NEWS ve středu uvedla, že za svými majiteli již zamířila polovina zavazadel. Zbylé kufry by lidé na dovolených měli získat později během středy. Kvůli nedostatku personálu handlingové společnosti, která se o odbavování kufrů stará, vypomáhají také administrativní pracovníci, informoval na středečním tiskovém brífinku předseda představenstva Letiště Praha Jiří Pos. Divíšková zároveň poradila, jak postupovat v případě reklamací.

Děti brečí, nemáme léky, popisují Češi chaos s kufry. Ani Řekové prý nic podobného nezažili

Lidem, kterým do cílových destinací nedorazily kufry, začíná absence osobních věcí skutečně vadit. Postrádají například důležité léky nebo hotovost. Za nové věci navíc utratí i tisíce korun. Slibům leteckých společností, že zavazadla brzy dodají, řada lidí nevěří. Podle pražského letiště už by měla být třetina zavazadel na cestě ke klientům.

PŘEHLEDNĚ: Chaos s kufry. Co dělat, když vám nedorazí na pražské letiště či do zahraničí?

Pražské Letiště Václava Havla má problémy s odbavením zavazadel. Důvodem je podle mluvčí letiště Kláry Divíškové hustý prázdninový letový provoz. Kufry často do cílové destinace nedoletí společně s majiteli – ti na ně mnohdy čekají i několik dní. Zpožďuje se i výdej zavazadel v Praze po přicestování ze zahraničí. Cestující mohou vyplnit reklamační formulář, s jehož pomocí má být zavazadlo doručeno k nim domů. Letiště také zřídilo dočasnou telefonní linku pro cestující, kterým zavazadlo nedorazilo. Co dělat, když se problémy týkají i vás?