Toyota se může pochlubit jednou z nejširších modelových palet v Česku. Vedle klasických osobních aut převážně s hybridními pohony nabízí také sportovní vozy, osobní či užitkové dodávky a nechybí jí ani pick-up. Tím ale japonská invaze ještě zdaleka nekončí, protože už na podzim k českým zákazníkům dorazí první kusy největší užitkové dodávky Proace Max i ikonického off-roadu Land Cruiser nové generace. Kolik stojí?
Užitková vozidla v portfoliu Toyoty mají značný podíl na celkových prodejích, takže není divu, že se automobilka rozhodla rozšířit tuto kategorii o dalšího člena. A rovnou o toho největšího. Jmenuje se Proace Max a stejně jako jeho menší sourozenci stojí na základech francouzského koncernu Stellantis. Jediné, v čem se de facto liší, jsou loga, cena a některé výbavové prvky.
K TÉMATU: Známe auta, která budou vozit olympioniky v Paříži. Nechybí ani speciální vozítka
Pro tuzemské zákazníky je aktuálně největší Toyota k dispozici ve třech různých výškách a délkách karoserie. Nejnižší a nejkratší verze, tedy H1 L2, měří 2 254 milimetrů na výšku a 5 413 milimetrů na délku. Objem zavazadelníku pak činí 10 m3. Naopak to vůbec nejmohutnější provedení H3 L4 zabírá 2 764 milimetrů na výšku, 6 363 milimetrů na délku a uvnitř pobere až 17 m3 nákladu.
Více výbavy než u konkurence
Množství výbav Toyota zredukovala pouze na ty nejžádanější, tedy na tu základní Active a vyšperkovanou Comfort. V té základní Active za nejméně 815 tisíc korun zákazník dostane například 15palcová ocelová kola, látkové čalounění, dvě sedadla, tempomat s omezovačem rychlosti, zpětnou kameru s dynamickou vodící čárou, zadní parkovací senzory i manuální klimatizaci.
Takto vypadá interiér základní výbavy Active s paketem Multimedia u nové Toyoty Proace Max. Zdroj: Bart Běhal
Takto vypadá interiér základní výbavy Active s paketem Multimedia u nové Toyoty Proace Max. Zdroj: Bart Běhal
Za 945 tisíc korun se pak prodává verze Comfort, která Proace Max doplní o adaptivní tempomat, širokoúhlý monitorovací systém s kamerou 360°, LED světlomety, automatickou klimatizaci, navigaci nebo třeba rozhraní Apple CarPlay a Android Auto. U motorizací je na výběr pouze mezi výkonnostními provedeními, manuální šestistupňovou převodovkou nebo osmistupňovým automatem.
V ceníku totiž najdeme jen naftový čtyřválec o objemu 2,2 litru, a to buď se 120, 140 nebo 180 koňmi. U některých variant pak najdeme označení Heavy, pod nímž se ukrývají vylepšení pro zvýšení možného zatížení. Díky zesílenému zavěšení, zesílenému brzdovému systému, větším kolům, odolnějším ložiskům kol i kratším převodovým poměrům se zatížení přední nápravy zvedne z 1850 na 2100 kilogramů a u té zadní z 2000 na 2500 kilogramů. V ceně je ve všech případech prodloužená záruka na pět let nebo 250 tisíc kilometrů.
Nová Toyota Land Cruiser byla v Praze k vidění zatím jen v předprodukční verzi. Zdroj: Bart Běhal
Legenda, kterou nic nezastaví
Druhou dlouho očekávanou novinkou, která k prvním českým zákazníkům dorazí už letos na podzim, je Toyota Land Cruiser. Ikonický off-road s více než 70letou historií se konečně dočkal zbrusu nové generace, která je ve všech ohledech lepší než ty předchozí. Stále však sází na rámovou konstrukci, naftový motor, stálý pohon všech čtyř kol, řadu terénních asistentů i tradiční hranatou karoserii.
Legendární off-road už má pochopitelně výrazně širší paletu výbav než Proace Max. Čeští zákazníci mohou volit hned mezi čtyřmi výbavovými stupni – Prado, Prestige, Invincible a Executive. Základní Prado startuje na částce 1 790 000 Kč a mimo jiné nabízí i 18palcová kola z lehké slitiny, manuální klimatizaci, LED světlomety, devítipalcový displej multimédií s rozhraním Apple CarPlay a Android Auto nebo třeba bezklíčové odemykání a startování tlačítkem.
Interiér předprodukční verze se může lišit s tím sériovým. Každopádně takto bude uvnitř s největší pravděpodobností vypadat nejvyšší stupeň výbavy Executive. Zdroj: Bart Běhal
Interiér předprodukční verze se může lišit s tím sériovým. Každopádně takto bude uvnitř s největší pravděpodobností vypadat nejvyšší stupeň výbavy Executive. Zdroj: Bart Běhal
Od výbavy Prestige za 1 890 000 Kč výše jsou pak standardem také 18palcová kola, kožené čalounění sedadel, automatická klimatizace, přední i zadní parkovací senzory či vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla. Invincible za 1 990 000 Kč se pro změnu vyznačuje matrixovými Bi-LED světlomety, 12,3palcovým palubním i multimediálním displejem s navigací, systémem měnícím nastavení pohonu v závislosti na terénu (Multi-Terrain Select) nebo bezdrátovou nabíječkou na smartphone.
Výkladní skříň Toyoty
Vrchol nabídky, kterým je výbava Executive, vyjde na nejméně 2 190 000 Kč. Uvnitř takového Land Cruiseru však najdete úplně všechno, co Toyota aktuálně umí nabídnout. To znamená dvacetipalcová kola, čalounění interiéru v kombinaci přírodní a syntetické kůže, digitální zpětné zrcátko, head-up displej, vyhřívaná i ventilovaná zadní sedadla, prémiový audiosystém JBL se čtrnácti reproduktory či přední odpojitelný stabilizátor.
Jedinou dostupnou motorizací prozatím zůstává naftový čtyřválec o objemu 2,8 litru s výkonem 204 koní, který se pojí výhradně s osmistupňovou automatickou převodovkou a stálým pohonem všech čtyř kol.