Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Dacia Jogger Zdroj: Dacia
Nejdostupnější auto pro sedm lidí a také nejlevnější hybrid. To je cíl nového modelu, který představila rumunská automobilka. Dacia Jogger vsadila nejen na prostornost, ale i na vzhled křížence rodinného vozu s SUV.
Rumunská automobilka rozšiřuje svou nabídku aut o nový model. Dacia Jogger měří na délku 4 547 mm. Nabízí variabilní kabinu pro pět nebo sedm cestujících a kufr, který pojme 708 litrů nákladu (v sedmimístném provedení to je 565 litrů). K tomu slibuje prostorný interiér s množstvím odkládacích přihrádek. Novinka by tak v nabídce mohla nahradit dosavadní modely Lodgy a Dokker.
Na rozdíl od nich už ale není standardním rodinným vozem. Dacia se kvůli uvadající popularitě kategorie MPV rozhodla postavit křížence s naopak velmi populárními SUV. Auto má tak vysoký podvozek, který leží 200 mm nad zemí. Navíc ho zdobí plastová ochrana do terénu, se kterou naznačuje, že by s ním neměl být problém vyrazit mimo asfalt.
Po vzoru Sandera
Design Dacie Jogger navazuje na letos uvedené modely Sandero a Logan nové generace. Příď s typickou maskou chladiče nebo světlomety s denními diodami ve tvaru položeného písmene Y jsou prakticky shodné. Vůz ovšem vynikne modulárními střešními nosiči, černými koly nebo zadním okénkem, které se vyklápí do strany. Vnitřek je pak také prakticky shodný se Sanderem a Loganem včetně palubní desky, ovladačů nebo sedadel.
Dacia Jogger zaujme prostorným interiérem. Zdroj: Dacia
Není divu, auto využívá jako základ stejnou platformu CMF-B, má jen specifickou zadní část podvozku připravenou na větší zátěž. Díky jejímu využití bylo možné na palubu přivést také řadu elektronických asistentů. Dacia Jogger tak bude vybavená nouzovým brzděním, monitoringem mrtvého úhlu nebo parkovacím asistentem. Některá elektronika ale bude za příplatek.
Pod přední kapotou se objeví nový motor s hliníkovým blokem a filtrem pevných částic. Jde o benzinový tříválec 1.0 TCe o výkonu 81 kW a točivém momentu 200 Nm. Párovaný bude s manuální šestistupňvou převodovkou. V nabídce bude také jednotka označen Eco-G, což je jen jiný název pro dnes používaný motor TCe 100 schopný konzumovat LPG.
Bude i hybrid
Kromě toho se později objeví také hybridní verze. Auto bude pohánět benzinový atmosférický čtyřválec o objemu 1,6 litru kombinovaný s elektromotorem. Baterie (1,2 kWh) zajistí elektřinu na několik kilometrů čistého provozu, což pomůže se spotřebou hlavně po městě. Dobíjet se bude za jízdy. Verze by měla přijít na trh v roce 2023. Nafta se pro Dacii Jogger vůbec neplánuje.
Dacia Jogger je křížencem rodinného vozu a SUV. Nabídne i vysoký podvozek nebo ochranu do terénu. Zdroj: Dacia
Dacia Jogger je křížencem rodinného vozu a SUV. Nabídne i vysoký podvozek nebo ochranu do terénu. Zdroj: Dacia
Rumunská novinka se veřejnosti oficiálně představí v pondělí na autosalonu v Mnichově. Prodej by měl začít už v listopadu, první vozy se na silnicích objeví v únoru příštího roku. Ceny známé nejsou, Dacia ale tvrdí, že Jogger bude nejlevnějším sedmimístným vozem na trhu a s příchodem hybridu také nejlevnějším hybridním automobilem. Cena by se měla vejít do 375 tisíc korun.