![Jourová varuje před zneužitím přílepku. Kde vidí problém u neoprávněné činnosti pro cizí moc?](https://cdn.administrace.tv/2024/02/07/mini_169/cc3c0062dd1860222179676748a20578.jpg)
Jourová varuje před zneužitím přílepku. Kde vidí problém u neoprávněné činnosti pro cizí moc?
Začátkem příštího roku budou na český trh oficiálně uvedeny dva nové čínské modely patřící do koncernu Chery. A protože luxusní offroad Jaecoo 7 jsme si už podrobně představili, zaměříme se teď na výrazně levnějšího sourozence Omodu 5. V poměru ceny a výbavy budete od února v Česku jen marně hledat lepší auto než je právě tento stylový crossover. To víme už nyní.
Po úspěšné expanzi značky MG míří na český trh další dvě čínské automobilky - Omoda a Jaecoo, spadající pod obří koncern Chery. Zatímco Omoda se soustředí na stylová, ale zároveň cenově dostupná auta vybavená vším potřebným, Jaecoo si chce získat ty, kteří si rádi dopřejí pořádnou porci luxusu v netradičním balení a nebojí se sjet ze silnice. První modely obou značek jsme si prohlédli v pražském hotelu Four Seasons.
Byť se může na první pohled zdát, že Volvo zanevřelo na spalovací motory a vyrábí už jen elektromobily, není to pravda. Vedle elektrických novinek nabízí řadu modelů s klasickými benzinovými motory včetně nového SUV XC90, XC60 nebo nejmenšího XC40. Vstoupit do světa, kde je bezpečnost a komfort na prvním místě, je tedy díky tomu možné už za velmi příznivé ceny.
Nové rodinné SUV Opel Frontera má být nástupcem úspěšného modelu Crossland. To znamená lidovým, masově prodávaným autem, bez zbytečností a samozřejmě za rozumnou cenu. Oproti svému předchůdci je ale zároveň delší a tím pádem i prostornější. Pokud zákazník chce, může dokonce sáhnout po verzi se sedmi místy k sezení. Jak Frontera doopravdy vypadá a kolik toho uveze, jsme trochu netradičně zjišťovali v nákupním centru.
V záplavě nabobtnalých crossoverů na vysokém podvozku se vytrácí kdysi dominantní kategorie kompaktních hatchbacků. Stejně jako VW Golf, Mazda 3 nebo i Škoda Fabia přitom Hyundai i20 dokazuje, že do starého železa ještě rozhodně nepatří. Je efektivní, praktický a všude se vejde.
Většina sportovních elektromobilů z nižších cenových tříd je spíše parodií na spalovací sporťáky než jejich věrohodnou kopií. To se však s příchodem jihokorejské střely Hyundai Ioniq 5 N na český trh změnilo. Nejenže má podobný výkon jako Lamborghini či McLaren, ale dokonce i podobně zní a řadí. Jak je to možné a co všechno tenhle „překoňovaný“ elektromobil umí, jsem zjišťoval na závodním okruhu v Mostě.
Do České republiky dorazila nová generace globálně nejprodávanějšího modelu Subaru. Novinka se přejmenovala z XV na Crosstrek a s novou vizáží se snaží zaujmout, a to zejména komfortem za volantem, elektrifikovanou pohonnou jednotkou e-Boxer a stálým pohonem všech čtyř kol. Robustní crossover z Japonska se také dočkal pokročilejších asistenčních systémů a výrazně tužší karoserie.
Středně velké „esúvéčko“ od Alfy se za roky výroby osvědčilo jako nadčasové a mechanicky robustní auto. Turbobenzinová verze Competizione se nezatěžuje s nějakými bateriemi a nabízí neředěný řidičský požitek. Na spotřebě je to znát.
Toyota nám na španělské Ibize odprezentovala druhou generaci svého stěžejního modelu C-HR. Novinkové SUV stejně jako jeho předchůdce staví na futuristickém designu, uživatelsky přívětivém interiéru a vytříbených jízdních vlastnostech. Hybridní pohony pak doplnila „zelenějším“ plug-in hybridem a vše ještě podpořila agresivní cenovou politikou.
Není třeba si nalhávat, že by se Mitsubishi ASX více než minimálně odlišovalo od sesterského Renaultu Captur. Osvědčený francouzský crossover je nicméně víc než dobrým základem pro praktické auto s potenciálem oslovit zákazníky lidových modelů. Jaký smysl má ovšem drahá hybridní verze?
Automobilka, která nemá v nabídce nějaký crossover, jako kdyby v této době ani neexistovala. Renault se do boje s konkurencí pustil nebojácně, čehož je důkazem umístění jeho nového modelu Austral rovnou na pátém místě v anketě evropské Auto roku. Po týdenním testování je snadné pochopit proč.
Novinka od Citroënu představuje zajímavý kompaktní atyp, který v sobě kloubí několik karosářských přístupů. Robustní, jednoduchou a praktickou konstrukcí může konkurovat celé plejádě modelů, jediný zásadní limit v boji o zákazníka představuje víceméně jen čtyřdveřová koncepce a s ní spojená omezení. Vyzkoušeli jsme benzinové i naftové provedení.