Rumunská automobilka poslala na český trh novou generaci svého sedanu Dacia Logan. Auto bylo na českém trhu oblíbené díky své extra nízké ceně, která se někdy pohybovala i pod 200 tisíci korun. Novinku teď ale není možné koupit za méně než 300 tisíc korun.
Dacia Logan vždy figurovala na seznamu nejlevnějších vozů na českém trhu. V nové generaci to ale už pravda nebude. Nyní je dražší než Hyundai i10, Mitsubishi Space Star, kolínská trojčata nebo třeba Škoda Fabia. Nový Logan se totiž prodává s velmi sebevědomou cenou 304 900 korun. Má to ale svou logiku.
Pro Dacii se zřejmě Česká republika stala plnohodnotným „západním“ trhem, kde už nechce nabízet ty nejzákladnější konfigurace, které nemají ani nastavitelný volant, elektrická okénka nebo centrální zamykání. Dokládá to fakt, že například na svém domácím trhu v Rumunsku je k mání v přepočtu za 222 tisíc korun. Jde však o vůz ve výbavě Access, která byla k mání v Česku u minulé generace a dnes už není.
Lakovaný nárazník ano, zrcátka ne
Dacia Logan je nyní na tuzemském trhu k dostání až od výbavy Essential. Ta už má lakovaný nárazník v ceně. Za lakovaná zrcátka a kliky je ale potřeba připlatit, respektive vybrat si nejvyšší dostupnou výbavu Comfort, ve které model vyjde na 331 900 korun. Dacia ale nabízí také slevu 30 tisíc korun v případě financování.
V zálkadní verzi Essential najdete 15“ ocelová kola, za lité disky se připlácí. Základ obsahuje dokonce i LED pro denní svícení, palubní počítač nebo dokonce tempomat, což bylo u minulé generace nemyslitelné. Součástí výbavy je také rádio ovládané přes displej palubního počítače. Posádka využije i elektricky ovládaná přední okna.
Motor | Výbava | Cena |
---|---|---|
TCe 100 LPG | Essential | 304 900 Kč * |
TCe 100 LPG | Comfort | 331 900 Kč * |
*V případě financování sleva 30 tisíc Kč
Podobně jako v minulé generaci, stále chybí standardní klimatizace. Dříve ale základní výbava ani neumožňovala si za ni připlatit. Nyní to možné je, vyjde na rozumných 10 tisíc korun. Nebo si ji lze pořídit v rámci výbavy Comfort. To pak dostanete i volant potažený umělou kůží nebo látkou obšitou palubní desku.
Dacia Logan se zatím na českém trhu nabízí s jediným motorem. Jde o jednotku TCe 100 LPG s nepřímým vstřikováním. Jak název napovídá, benzinový tříválec o výkonu rovných 100 koní umí konzumovat i LPG, což výrazně přispívá k ekonomice jeho provozu. Spotřebuje 5,3 litru benzinu nebo 6,9 litru LPG na 100 km, k dispozici má přitom 50 litrovou nádrž na benzin a 40 litrovou na LPG. Slibuje tedy také dlouhý dojezd. Řadí se manuální šestistupňovou převodovkou.