Nejlevnější elektromobil je i nejpomalejší. Dacia Spring zvládne stovku za 20 sekund

Už během letošního jara by se do prodeje měl dostat první elektromobil z díly rumunské nízkonákladové automobilky Dacia. Ta na podzim zveřejnila první technická data, která nyní doplnila o oficiální hodnoty zrychlení a dynamiky.

Elektromobily jsou stále kvůli své ceně určené spíše bohatším řidičům. To chce změnit Dacia, která dlouhodobě vyrábí ta nejlevnější auta na trhu. A mělo by to platit i o jejím modelu do zásuvky, který se do prodeje dostane už během letošního jara. Dacia Spring se bude v Česku prodávat za částku okolo 400 tisíc korun a tím se stane nejdostupnějším vozem do zásuvky mezi standardními značkami.

Bohužel nízká cena bude vykoupena také nejslabšími technickými parametry. Auto požene kupředu elektromotor o výkonu pouhých 33 kW, tedy 44 koní s točivým momentem 125 Nm. Pro srovnání – aktuálně nejlevnějším elektromobilem na českém trhu je Smart EQ fortwo, který stojí 591 690 korun. Nabízí výkon 60 kW, čili 82 koní.

Pomalejší než benzinové Dacie

Výkon už byl známý od října, novinkou jsou ale oficiálně naměřené hodnoty dynamiky. Dacia Spring zrychlí z nuly na 100 km/h za 19,1 sekundy, což z ní udělá nejen nejpomalejší elektromobil, ale i celkově nejpomalejší auto na trhu. Například Dacia Sandero se spalovacím motorem 1.0 Sce o výkonu 49 kW zvládá stovku za 16,7 sekundy, a to v základu vyjde na skoro polovinu toho kolik má stát model Spring. I srovnání s elektromobily není ideální. Již zmíněný Smart EQ fortwo zvládá akceleraci za 12,7 sekundy.

Příliš dobré nejsou ani další nově udávané hodnoty. Auto nabízí dynamické zrychlení z 80 na 120 km/h za 26,2 sekundy. Od startu ujede jeden kilometr za 40,5 sekundy. Maximální rychlost je stanovena na 125 km/h. Na druhou stranu se dá počítat hlavně s městským provozem tohoto vozu a tady je už hodnota přijatelnější. Akcelerace z nuly na 50 km/h totiž zabere 5,8 sekundy.

Hnací ústrojí potom čerpá energii z li-ion akumulátoru o kapacitě 26,8 kWh. Ten je umístěný v podlaze a poskytuje dojezd na jedno nabití 225 km, ve městě dokonce až 295 km. Aktivací režimu ECO lze dojezd ještě o 10 % navýšit. Zásadně se však omezí výkon elektromotoru a maximální rychlost ze 120 km/h spadne na 100 km/h. Baterii bude možné dobíjet z domácí 230V zásuvky (za méně než 14 hodin), domácího Wallboxu (za 5–8 hodin), ale také z rychlodobíjecí stanice DC (do 80 % za necelou hodinu).

Podrobněji jsme o Dacii Spring informovali po jejím odhalení v říjnu loňského roku. Další údaje, jako například hmotnost, kapacitu kufru nebo výbavu najdete v původním článku:

Tagy: