Nová Honda Civic sází na konzervativní pojetí vnějšího designu, avšak s maximální progresivností pod povrchem. Kompaktní auto vyráběné rovných padesát let přichází s hybridním pohonem, ale i dvoulitrovým atmosférickým motorem.
První generace Hondy Civic byla představena už v roce 1972 a v průběhu 50 let výroby si stihla zahrát i v kultovním československém seriálu Nemocnice na kraji města coby vysněný sportovní vůz doktora Arnošta Blažeje, který mu dohodil mechanik Čepelák. Nyní přichází už její jedenáctá generace, která bude v Evropě dostupná jako hybridní elektrický vůz (HEV).
Na první generaci Hondy Civic přidala sestra Ina dr. Blažejovi v legendárním seriálu Nemocnice na kraji města. Zdroj: ČTK
Na první generaci Hondy Civic přidala sestra Ina dr. Blažejovi v legendárním seriálu Nemocnice na kraji města. Zdroj: ČTK
Atlet
Designéři zapracovali na uhlazenějším vzezření novinky. Hrana přední kapoty byla snížena o 25 milimetrů, A-sloupek byl posunut směrem dozadu, aby opticky lícoval se středem hliníkových kol, což má za následek vyváženější proporce vozidla. Bočního profilu proudnicového tvaru bylo dosaženo posunutím nejvyššího bodu střechy směrem dopředu.
Nedošlo jen ke změnám estetickým, ale také funkčním. Rozvor se prodloužil o 35 milimetrů, čímž se nezvýšil jen komfort zadních pasažérů, ale i směrová stabilita. Zvětšen je také rozchod zadních kol napomáhající hlavně v zatáčkách.
Velké malé auto, to je nová Honda Civic. Zdroj: Se svolením společnosti Honda
Konečně dobrý infotainment
Hondy dlouhá léta trpěly komplikovaným ovládáním multimediálního systému. To by se konečně mohlo změnit. Devítipalcový centrální displej je v porovnání s aktuálně prodávanou generací posunut výše pro pohodlnější odečítání informací. Nechybí konektivita Apple CarPlay a Android Auto.
Ve vyšší výbavové linii s označením Advanced novinka disponuje LCD přístrojovým štítem o úhlopříčce 10,2 palce. Tato výbava přináší také prémiovou audiosoustavu od společnosti BOSE s dvanácti reproduktory.
Méně efektní, zato funkčnější přístrojová deska je jednoznačným plusem. Zdroj: Se svolením společnosti Honda
Méně efektní, zato funkčnější přístrojová deska je jednoznačným plusem. Zdroj: Se svolením společnosti Honda
Konečně s elektřinou
Dosluhující generace Civicu je posledním neelektrifikovaným vozem značky prodávaným na starém kontinentu. To se s nástupem nové generace mění, neboť přináší inovované hybridní ústrojí známé například z modelu CR-V. To sestává z benzinového dvoulitru pracujícího v Atkinsonově cyklu a dvojice elektromotorů, které čerpají „šťávu“ z nové 72-článkové lithium-iontové baterie. Tato soustava poskytuje systémový výkon na úrovni 135 kW (184 k) a točivý moment o hodnotě 315 Nm.
Nejnovější iterace spalovacího motoru má ve své architektuře několik nových prvků, které pomáhají dosáhnout tepelné účinnosti 41 procent, což je jedna z nejvyšších hodnot v automobilovém průmyslu pro sériový silniční automobil.
Celý systém poskytuje pocit okamžitého točivého momentu a silného zrychlení, přičemž stále nabízí vynikající účinnost. Pokročilé hnací ústrojí dokáže plynule přepínat mezi EV, hybridním pohonem a motorem bez jakéhokoli zásahu řidiče. Řidič si může zvolit čtyři jízdní režimy – Eco, Normal, Sport a nový režim Individual, který umožňuje samostatné ovládání motoru, převodovky a displeje ukazatele na přístrojovém panelu, a přizpůsobit tak odezvu vozidla podle potřeby.
Ústředním prvkem systému e:HEV je převodovka, která byla navržena tak, aby minimalizovala mechanické tření a je řízena inteligentní jednotkou řízení výkonu, která optimalizuje vůz pro každou jízdní situaci. Cílem zcela nového modelu Civic je dosáhnout emisí CO2 nižší než 110 gramů na km, což je v testech WLTP méně než 5 l/100 km.
Delší karoserie se odráží ve větším místu pro nohy cestujících vzadu i větším zavazadlovém prostoru. Zdroj: Se svolením společnosti Honda
Delší karoserie se odráží ve větším místu pro nohy cestujících vzadu i větším zavazadlovém prostoru. Zdroj: Se svolením společnosti Honda
Na trh ještě letos
Poprvé je Civic vybaven sonarovými senzory – čtyřmi vpředu a čtyřmi vzadu. Kromě vylepšeného brzdového systému pro zmírnění následků kolize, asistenta udržování v jízdním pruhu a technologie i-ACC disponuje také novými přírůstky komplexní nabídky aktivní bezpečnosti, informací o mrtvém úhlu, sledováním příčného provozu za vozidlem a asistentem pro jízdu v dopravní zácpě. Novinka by na náš trh měla dorazit během letošního podzimu.