Sociální síť pro zvané, na které si spolu můžete pouze povídat. Tak vypadá nová platforma sociálních médií Clubhouse, která vznikla ve Spojených státech. V Česku má zatím malou základnu, nicméně ji po celém světě využívá asi 600 tisíc lidí a zdá se, že zájemců přibývá.
Nová platforma sociálních sítí Clubhouse vznikla na jaře roku 2020 a jejími autory jsou Paul Davison a Rohan Seth. Podle Mashable se jedná o „nový typ sociálního produktu založený na hlasu, který umožňuje lidem na celém světě mluvit, vyprávět příběhy, rozvíjet nápady, prohlubovat přátelství a setkávat se se zajímavými novými lidmi“.
Sociální síť Clubhouse je založena na zvuku, to znamená, že si zde nemůžete posílat fotky a videa ani psát komentáře nebo dávat lajky. Síť si můžete představit jako volně běžící podcast, do kterého můžete vstoupit. V zásadě můžete „skákat“ dovnitř a ven z různých konverzací, neboli roomů (místností). Ty mohou být jak veřejné, tak soukromé.
Výhodou (nebo nevýhodou) je, že na platformě neexistují žádné záznamy konverzace a nejsou ukládány, takže pokud nestihnete začátek debaty, máte smůlu.
Sociální síť je pro mnohé velkým lákadlem především kvůli její exkluzivitě – v současné době se totiž nemůžete připojit bez pozvánky. Pokud jste uživatel iPhonu, můžete si aplikaci stáhnout a rezervovat si uživatelské jméno.
Celebrity i podnikatelé
Na platformě Clubhouse se to „hemží“ celebritami. Jejími uživateli jsou například moderátorka Oprah Winfreyová, komik Kevin Hart nebo herec Ashton Kutcher.
V Česku má sociální síť zatím poměrně malou základnu. Mezi její členy ale patří například zpěvák a influencer Johny Machette, influencer Petr Mára, podnikatelé Tomáš Čupr a Martin Žufánek nebo poslanec Dominik Feri (TOP 09).
Podle všeho se platforma zaměřuje nejen na celebrity, ale také na „elitní klientelu“. Forbes.com zveřejnil příběh podnikatelky Jessicy Williamsové, jejíž firma trénuje další podnikatelky v oblasti elektronického obchodování a v tom, jak rozšiřovat a rozvíjet své podnikání. Williamsová prý rychle zjistila, že aplikace jí skutečně umožnila mluvit s řadou lidí.
„Během několika minut jsem si promluvila se slavnými lidmi. Bylo to jako normální telefonní hovor. Bylo to šílené! Mluvila jsem s největšími obchodními vůdci na světě. Byla jsem unesená. Slyšet skutečné hlasy lidí rozhodně pomáhá budovat spojení,“ okomentovala užívání sítě spisovatelka Meimei Foxová.
Kdybyste se chtěli do Clubhouse připojit, máme pro vás dobrou zprávu – zjevně se plánuje její zpřístupnění široké veřejnosti.