
Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini

Lamborghini Temerariro v pražském showroomu Zdroj: Lamborghini
V prostorách Lamborghini Praha, jediného autorizovaného dealerství v Česku, jsme si detailně prohlédli nástupce ikonického Huracánu. Jmenuje se Temerario a jde o plug-in hybrid s výkonem 920 koní a celou řadou zajímavých řešení. Co všechno nabízí a kdo si ho bude moci dovolit? To jsme zjišťovali spolu s předními zástupci značky.
Lamborghini Huracán se poprvé představilo světu v roce 2014 jako nástupce modelu Gallardo, který byl do té doby nejprodávanějším vozem s býkem na kapotě v historii. Huracánu se však tato meta podařila znovu pokořit, a to když o deset let později, při jeho ukončení výroby, zaznamenal okolo 24 tisíc prodaných aut. Huracán byl zároveň i tím posledním, kdo v Lamborghini vozil ikonický atmosférický desetiválec. Všechny nové modely už budou jen a pouze elektrifikované.
K TÉMATU: Policie ve Vídni zabavila jedno z nejdražších aut světa. Řidič jel na padesátce 123 km/h
Výjimkou tedy není ani jeho přímý nástupce, kterého jsme si naživo měli možnost prohlédnout v pražském showroomu. Lamborghini Temerario totiž vsadilo stejně jako dříve představené vrcholné Revuelto na pohon zvaný HPEV (High Performance Electrified Vehicle). Na rozdíl od Revuelta mu však nedominuje benzinový dvanáctiválec, ale o poznání menší na míru vyvinutý osmiválec se dvěma turby a výkonem rovných 800 koní.
Tomu pak dále sekunduje hned trojice elektromotorů a osmistupňová dvouspojková převodovka. Ve výsledku tak nové Temerario nabídne až 920 koní, což z něj dělá druhý nejvýkonnější model v historii této italské luxusní značky. Tím to ale ani zdaleka nekončí, hybridní nástupce Huracánu je totiž prvním a zároveň jediným sériově vyráběným supersportem, který je schopný dosáhnout 10 000 otáček za minutu.

Motor uložený uprostřed je samozřejmě částečně odhalený tak, aby vytvářel ten pravý sportovní dojem. Zdroj: Lamborghini

Motor uložený uprostřed je samozřejmě částečně odhalený tak, aby vytvářel ten pravý sportovní dojem. Zdroj: Lamborghini
Z nuly na stovku díky všem těmto parametrům akceleruje za 2,7 sekundy a pokračovat může až do 343 km/h. Důležité je také zmínit, že byť jde o hybrid, zvuk osmiválce je naprosto brutální, jak jsme se na vlastní kůži měli možnost přesvědčit. Každopádně standardně auto startuje na elektřinu, takže se při brzkém odjezdu z domova nemusíte bát, že byste vzbudili rodinu či sousedy.
Při plném nabití jste pak schopni čistě na elektřinu ujet až deset kilometrů, přičemž baterii o celkové kapacitě 3,8 kWh lze pak nabít buď svižnou jízdou za zhruba šest minut, nebo pomocí AC nabíječky za přibližně třicet minut. Na showroomu v Praze se nám nové Lamborghini Temerario ukázalo v nepřehlédnutelném oranžovém laku Arancio Xanto na černých kolech Velador o rozměrech 20 palců vpředu a 21 palců vzadu.
Supersport pro basketbalisty
Karoserie auta je pak podobně jako u Huracánu jednoduchá s ostrými liniemi a špičatou přídí. Té však nově dominují ještě šestiúhelníková světla pro denní svícení s integrovaným radarovým senzorem a vzduchovým kanálem. Nejbrutálnější je však bezesporu záď, kde se ve středu potkávají dvě koncovky výfuku stejně jako u některých sportovních motorek. Zajímavě řešený je také nárazník, který tu po stranách prakticky chybí, díky čemuž tu vyčnívají ta nesmírně široká kola.

Takto vypadá středový dotykový displej patřící multimédiím. Zdroj: Lamborghini
Co se týče interiéru, ten je rozhodně modernější, najdeme v něm hned tři obrazovky. Jednu před řidičem, druhou na středovém tunelu a třetí před spolujezdcem. Nechybí tu samozřejmě ani hromada luxusních materiálů nebo tradiční ovladače podobné těm ve stíhačkách. Zároveň je však v kabině více místa, což potvrdil i náš 190centimetrový kolega, který se dovnitř opravdu vešel. Sice už toho před sebou moc neviděl, ale vešel se...

Kabina nového Temeraria prý patří k těm nejprostornějším mezi supersporty. Zdroj: Lamborghini
Stěžoval si však na sedačky, které mu byly příliš těsné a nemohl se do nich pohodlně usadit. Na to mu ale zástupci značky kontrovali tím, že nově si je možné zvolit také komfortnější sedadla, která jsou širší, nastavitelná v osmnácti různých směrech a dokonce vyhřívaná a odvětrávaná. Spolu s předním kufrem pod přední kapotou o objemu 112 litrů, což je ekvivalent dvou kabinových zavazadel, to pak jen dokazuje, že nové Temerario je opravdu použitelné i na každodenní ježdění.
No a cena? Ta u Lamborghini Temerario začíná na částce 260 000 eur bez DPH, což je v přepočtu 6 550 271 Kč. První zákaznické vozy se na českém trhu očekávají na konci letošního roku.
K tématu