Nové Lamborghini se ukázalo v Praze. Je to hybrid do zásuvky s výkonem 920 koní

V prostorách Lamborghini Praha, jediného autorizovaného dealerství v Česku, jsme si detailně prohlédli nástupce ikonického Huracánu. Jmenuje se Temerario a jde o plug-in hybrid s výkonem 920 koní a celou řadou zajímavých řešení. Co všechno nabízí a kdo si ho bude moci dovolit? To jsme zjišťovali spolu s předními zástupci značky.

Lamborghini Huracán se poprvé představilo světu v roce 2014 jako nástupce modelu Gallardo, který byl do té doby nejprodávanějším vozem s býkem na kapotě v historii. Huracánu se však tato meta podařila znovu pokořit, a to když o deset let později, při jeho ukončení výroby, zaznamenal okolo 24 tisíc prodaných aut. Huracán byl zároveň i tím posledním, kdo v Lamborghini vozil ikonický atmosférický desetiválec. Všechny nové modely už budou jen a pouze elektrifikované.

K TÉMATU: Policie ve Vídni zabavila jedno z nejdražších aut světa. Řidič jel na padesátce 123 km/h

Výjimkou tedy není ani jeho přímý nástupce, kterého jsme si naživo měli možnost prohlédnout v pražském showroomu. Lamborghini Temerario totiž vsadilo stejně jako dříve představené vrcholné Revuelto na pohon zvaný HPEV (High Performance Electrified Vehicle). Na rozdíl od Revuelta mu však nedominuje benzinový dvanáctiválec, ale o poznání menší na míru vyvinutý osmiválec se dvěma turby a výkonem rovných 800 koní.

Tomu pak dále sekunduje hned trojice elektromotorů a osmistupňová dvouspojková převodovka. Ve výsledku tak nové Temerario nabídne až 920 koní, což z něj dělá druhý nejvýkonnější model v historii této italské luxusní značky. Tím to ale ani zdaleka nekončí, hybridní nástupce Huracánu je totiž prvním a zároveň jediným sériově vyráběným supersportem, který je schopný dosáhnout 10 000 otáček za minutu.

Z nuly na stovku díky všem těmto parametrům akceleruje za 2,7 sekundy a pokračovat může až do 343 km/h. Důležité je také zmínit, že byť jde o hybrid, zvuk osmiválce je naprosto brutální, jak jsme se na vlastní kůži měli možnost přesvědčit. Každopádně standardně auto startuje na elektřinu, takže se při brzkém odjezdu z domova nemusíte bát, že byste vzbudili rodinu či sousedy.

Při plném nabití jste pak schopni čistě na elektřinu ujet až deset kilometrů, přičemž baterii o celkové kapacitě 3,8 kWh lze pak nabít buď svižnou jízdou za zhruba šest minut, nebo pomocí AC nabíječky za přibližně třicet minut. Na showroomu v Praze se nám nové Lamborghini Temerario ukázalo v nepřehlédnutelném oranžovém laku Arancio Xanto na černých kolech Velador o rozměrech 20 palců vpředu a 21 palců vzadu.

Supersport pro basketbalisty

Karoserie auta je pak podobně jako u Huracánu jednoduchá s ostrými liniemi a špičatou přídí. Té však nově dominují ještě šestiúhelníková světla pro denní svícení s integrovaným radarovým senzorem a vzduchovým kanálem. Nejbrutálnější je však bezesporu záď, kde se ve středu potkávají dvě koncovky výfuku stejně jako u některých sportovních motorek. Zajímavě řešený je také nárazník, který tu po stranách prakticky chybí, díky čemuž tu vyčnívají ta nesmírně široká kola.

Co se týče interiéru, ten je rozhodně modernější, najdeme v něm hned tři obrazovky. Jednu před řidičem, druhou na středovém tunelu a třetí před spolujezdcem. Nechybí tu samozřejmě ani hromada luxusních materiálů nebo tradiční ovladače podobné těm ve stíhačkách. Zároveň je však v kabině více místa, což potvrdil i náš 190centimetrový kolega, který se dovnitř opravdu vešel. Sice už toho před sebou moc neviděl, ale vešel se...

Stěžoval si však na sedačky, které mu byly příliš těsné a nemohl se do nich pohodlně usadit. Na to mu ale zástupci značky kontrovali tím, že nově si je možné zvolit také komfortnější sedadla, která jsou širší, nastavitelná v osmnácti různých směrech a dokonce vyhřívaná a odvětrávaná. Spolu s předním kufrem pod přední kapotou o objemu 112 litrů, což je ekvivalent dvou kabinových zavazadel, to pak jen dokazuje, že nové Temerario je opravdu použitelné i na každodenní ježdění.

No a cena? Ta u Lamborghini Temerario začíná na částce 260 000 eur bez DPH, což je v přepočtu 6 550 271 Kč. První zákaznické vozy se na českém trhu očekávají na konci letošního roku.

Tagy:
hobby Lamborghini Huracán automobilový průmysl Lamborghini volný čas Česko Praha zásuvka hybridní vozidlo Gallardo produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství Lamborghini Temerario