Nový kabriolet pořídíte i za 400 tisíc korun. Do milionu už je z čeho vybírat

Usednout v letních měsících do rozpáleného auta, které nemá klimatizaci, není zrovna příjemné. U toho, které jí disponuje, zase riskujeme možné zdravotní komplikace, jako jsou vysušené nosní sliznice, v horším případě nejrůznější infekce. Existují však i vozidla, v nichž se můžete nechat přirozeně chladit letním vánkem. Takový kabriolet přitom nemusí stát majlant, nejlevnější koupíte už od 400 tisíc korun.

Kabriolety jsou výjimečné stroje, které za ideálního počasí násobí radost z každého ujetého kilometru. Stačí sundat střechu a jen si užívat ten dokonalý pocit. Jak málo vlastně stačí ke štěstí. Jenže i kabriolety mají řadu nevýhod. Patří mezi ně zejména nižší torzní tuhost karoserie, vyšší hmotnost, ale i poměrně tučná pořizovací částka. Přesto existují auta se stahovací střechou, které je možné pořídit za rozumné peníze. Do jednoho milionu jsme jich našli hned pět s tím, že ten nejlevnější koupíte už od 400 tisíc korun.

Na začátek si ale pojďme říci, co vlastně kabriolet je, ať v tom máme hezky pořádek. Kabriolet je vlastně typ automobilu, který má dvoudveřovou nebo čtyřdveřovou karoserii se stahovací nebo odnímatelnou střechou. Ta může být plátěná nebo pevná ocelová, popřípadě zhotovená z jiných materiálů. Kabriolet s pevnou střechou je též označován jako kupé-kabriolet. Střecha se buď skládá automaticky do kufru auta, nebo ručně. V tomto případě se jedná o takzvaný „hardtop“.

Kabriolet má pro cestující nejméně čtyři místa k sezení. Většinou jsou ale místa na zadních sedadlech jen nouzová. Dalším typem kabrioletu je pak roadster. Ten má už pouze dvě místa k sezení. Výrobci však často nedělají mezi označeními roadster a kabriolet rozdíly.

5. Mazda MX-5 od 745 900 Kč

Dokonalým příkladem roadsteru je právě ikonická Mazda MX-5, která nabízí jen dvě místa k sezení a jak plátěnou, tak i ocelovou automaticky snímatelnou střechu. Ikonická, protože je na trhu už od roku 1989 a slaví zde velké prodejní úspěchy. Jde vlastně o nejúspěšnější roadster všech dob. V Česku se nynější čtvrtá generace nabízí od 745 900 Kč s plátěnou střechou a za 929 900 Kč s pevnou ocelovou. V obou případech s benzinovým atmosférickým motorem o objemu 1,5 litru a s výkonem 97 kW, manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem zadních kol.

4. Volkswagen T-Roc Cabriolet od 727 900 Kč

Mezi kabriolety se však najdou i v poslední době čím dál tím oblíbenější vozy typu SUV. Tento trend odstartoval Range Rover se svým modelem Evoque Cabriolet. O chvílí později se pak přidal Volkswagen s modelem T-Roc Cabriolet, který se ale na rozdíl od britského vozu do našeho přehledu cenově vejde. S motorem 1.0 TSI o výkonu 81 kW, manuální šestistupňovou převodovkou a pohonem výhradně předních kol totiž vyjde na 727 900 Kč. A je tak čtvrtým nejlevnějším vozem bez střechy u nás. Ještě nutno dodat, že střecha je v tomto případě jen plátěná.

3. Mini Cabrio od 622 700 Kč

Již tradičním zástupcem mezi malými kabriolety je Mini Cabrio. Roztomilý německý vůz, který vedle plátěné stahovací střechy nabídne také úchvatné jízdní vlastnosti. Na českém trhu startuje na částce 622 700 Kč. Těšit se můžete na přeplňovaný benzinový tříválec pod kapotou o objemu 1,5 litru a s výkonem 75 kW, šestistupňovou manuální převodovku a pohonem předních kol.

2. Smart EQ ForTwo Cabrio od 591 690 Kč

Miniaturní, čistě elektrický, ale poměrně levný – takový je kabriolet Smart EQ ForTwo Cabrio. V Česku se aktuálně prodává od 591 690 Kč s elektronicky snímatelnou plátěnou střechou. K pohonu slouží 60kW elektromotor a baterie disponuje kapacitou 17,6 kWh. Ta se dobije za 6 hodin z normální zásuvky, popřípadě za 3,5 hodiny pomocí 4,6kW onboard nabíječky. V rámci příplatků pak ještě lze zvolit 22kW nabíječku, která nabije baterie z 10 na 80 % za 40 minut. Vyloženě městský elektromobil zdolá na jedno nabití 155 kilometrů a maximálně dokáže pelášit jen 130 km/h.

1. Fiat 500C cabrio od 402 900 Kč

Vůbec nejlevnějším kabrioletem na českém trhu je Fiat 500C cabrio. S opravdu základní výbavou, slaboučkým benzinovým motorem a manuální šestistupňovou převodovkou vyjde na 402 900 Kč. Litrový zážehový motor bez turba disponuje jen 51 kW, přičemž hnací síla roztáčí výhradě přední kola. Nejde však o čistokrevný kabriolet, protože plátěná střecha se pouze elektronicky roluje do zadní části vozu, zatímco všechny sloupky drží pevně na svých místech – viz. foto. Podobný systém má i nový čistě elektrický Fiat 500e cabrio. Verzi s nejkratším dojezdem (180 km) však v Česku koupíte od 629 900 Kč.

Tagy:
SUV Volkswagen roadster Fiat 500 Volkswagen T-Roc elektromobilita Mazda elektromobily kabriolet převodovka český trh elektrický pohon Mazda MX-5 benzinový motor přehled střecha Nová auta Česko Luxusní kupé sportovní kupé levná auta cabrio Rover plátěná střecha manuální převodovka auta bez střechy skládací střecha pevná střecha nejlevnější kabriolety Mini Cabrio Smart EQ Fiat 500C