Na dovolenou s velkou rodinou: Toto jsou nejlevnější auta, která svezou sedm lidí

Velká rodina potřebuje velké auto. A někdy i takové, které nabídne hned sedm míst k sezení. Na českém trhu jich je dost, ale řada z nich vyžaduje vysoký rozpočet. Hledali jsme proto vozy, které jsou nejdostupnější. Do tři čtvrtě milionu korun se jich vejde 13 včetně Škody Kodiaq.

Každá rodina, která má tři děti, musí řešit velké dilema při nákupu nového vozu. Buď vybere auto, které má sice jen pět míst, ale i to prostřední je plnohodnotné a nabídne možnost ukotvení dětské autosedačky, nebo se rovnou poohlédne po voze schopném svézt až sedm lidí díky třem řadám sedadel. První možnost má nevýhodu v tom, že děti vzadu nemají moc místa pro sebe. Druhá zase v plném obsazení není právě ideální pro převoz většího množství zavazadel.

I tak je ale vůz se třemi řadami sedadel lepším řešením. Tato auta mají totiž často promyšlený interiér, který třeba díky možnosti podélného posouvání sedadel či sklápění opěrek nakonec umožní využít více místa pro zavazadla. Vozů pro sedm lidí je na českém trhu dost. Kdo ale nechce investovat do nového rodinného „povozu“ milion korun, má volbu omezenější.

Nejlevnější za 400 tisíc

My jsme proto pátrali v cenících automobilek a hledali auto pro velkou rodinu se sedmi místy k sezení, které je možné pořídit do ceny 750 tisíc korun. Do tohoto limitu se vešlo 13 modelů, nicméně s velkým finančním rozpětím. Našli jsme i různé kategorie aut, zejména pak MPV, SUV, ale i modely, které kombinují to nejlepší z obou, jako třeba crossover Peugeot 5008.

Vůbec nejlevnějším vozem se sedmi místy k sezení je na českém trhu Dacia Lodgy. Ta je v tomto provedení k mání ve výbavě Arctica s motorem 1.5 Blue dCi o výkonu 70 kW za 399 900 korun. S příplatkem 41 tisíc je pak možné mít i stylověji laděnou verzi Lodgy Stepway, která dostala specifickou modrou barvu a plastovou ochranu na nezpevněné komunikace.

Mezi levnými vozy dominuje i známá trojice MPV bývalého koncernu PSA. Opel Combo Life si lze pořídit s kabinou pro sedm za 429 990 korun, v ceně je už i příplatek 20 tisíc korun za třetí řadu sedadel. Technicky spřízněný Citroën Berlingo XL stojí 454 900 korun se sedmi místy už v ceně. Peugeot Rifter Long vyjde na 501 tisíc korun a ani u něj se už za třetí řadu navíc neplatí.

SUV jen dvě

Jak je vidět, cena aut se třemi řadami sedadel poměrně rychle stoupá. Do půl milionu korun koupíte jen čtyři auta (pokud přimhouříte oko nad tisícovkou navíc za Rifter Long). Nejdostupnějším SUV pro sedm cestujících je japonský Nissan X-Trail, který vyjde na 632 900 korun včetně příplatku 20 tisíc. Dalším SUV z nabídky je pak domácí Škoda Kodiaq, u které se platí za třetí řadu 26 800 korun, a tak se s cenou 743 700 korun jen těsně vešla do našeho výběru.

Model Příplatek za 7 míst Cena
Dacia Lodgy v ceně 399 900 Kč
Opel Combo Life 20 000 Kč 429 990 Kč
Citroen Berlingo XL v ceně 454 900 Kč
Peugeot Rifter Long v ceně 501 000 Kč
Citroën Grand C4 SpaceTourer v ceně 519 900 Kč
Volkswagen Caddy 22 518 Kč 541 518 Kč
Renault Grand Scénic 15 000 Kč 582 000 Kč
Peugeot 5008 v ceně 614 000 Kč
Nissan X-Trail 22 000 Kč 632 900 Kč
Ford Grand Tourneo Connect 12 705 Kč 697 033 Kč
Volkswagen Touran 27 200 Kč 712 100 Kč
Ford S-Max 29 000 Kč 728 900 Kč
Škoda Kodiaq 26 800 Kč 743 700 Kč

Vybraná sedmimístná auta s cenou do tři čtvrtě milionu korun si kromě tabulky můžete prohlédnout i v přiložené fotogalerii. Uvádíme vždy model bez motorizace, kterých je obvykle na výběr více. Stejně tak nespecifikujeme výbavu. U každého vozu je ale zřetelné, zda a kolik se za třetí řadu sedadel připlácí. Pokud je potřeba přidat něco navíc, je příplatek započten do koncové ceny modelu.

Tagy: