
Mladík podezřelý z plánování vražd v Plzni měl na seznamu tisíce jmen. Do vězení zřejmě nepůjde
Slováci se chystají zvolit nové zákonodárce. Kampaň k předčasným parlamentním volbám se neobešla bez billboardů, plakátů a dalších poutačů s tvářemi jednotlivých politických osobností. Ty mnohdy slibují téměř až ráj na zemi – pokud jim voliči dají svůj hlas. A nechybí ani novinka v podobě volebních Fiatů 500, které vytáhl do ulic expremiér a šéf hnutí OL‘aNO Igor Matovič.
V poslední době se v médiích objevily zasvěcené zprávy o tom, že zavedené pořádky na trhu s novými auty jsou doslova rozmetány nástupem elektromobilů. Není to pravda, první dvacítku celoročního pořadí ovládají tradiční modely.
Usednout v letních měsících do rozpáleného auta, které nemá klimatizaci, není zrovna příjemné. U toho, které jí disponuje, zase riskujeme možné zdravotní komplikace, jako jsou vysušené nosní sliznice, v horším případě nejrůznější infekce. Existují však i vozidla, v nichž se můžete nechat přirozeně chladit letním vánkem. Takový kabriolet přitom nemusí stát majlant, nejlevnější koupíte už od 400 tisíc korun.
Prakticky veškerá auta, dnes považovaná za kultovní, se zrodila v západní Evropě nebo Americe. Minivozy Citroën 2CV, Volkswagen Brouk, Fiat 500, sportovní Ford Mustang nebo okřídlený Cadillac de Ville ale přeci jen mají jednoho „bratříčka“, který vznikl za železnou oponou. Je to východoněmecký Trabant 601. Vyráběl se 27 let a jeho poslední exemplář sjel z výrobních pásů v saském městě Zwickau přesně před třiceti lety – 30. dubna 1991.
Zvláštní způsob, jak ušetřit poslední dílky elektrické energie, představila italská automobilka. Pokud jejímu modelu do zásuvky bude docházet energie, omezí řadu funkcí. Jde třeba o vyhřívání sedadel nebo klimatizaci. Řidiči ale navíc určí, jak rychle smí jet.
Elektromobily se kromě jiného potýkají se svojí vysokou cenou. V zemích bez zásadní státní podpory, jako je Česka republika, si je stále může dovolit jen hrstka vyvolených. Průzkum renomované poradenské agentury B&F Forecasts naznačuje, že životaschopnější cestou k elektřině bude koupě ojetého elektromobilu. Cena s přibývajícím stářím vozů rychle padá. Háček je v tom, že hned po koupi může ojetina vyžadovat nemalé investice.