Nový Opel Astra se předvádí s odvážným designem. K mání bude i verze do zásuvky

Nová generace německého hatchbacku využívá techniku sdílenou v koncernu Stellantis, včetně podvozku nebo motorů pod kapotou. Zaujme odvážným designem s nápadnou přídí či futuristicky střiženým kokpitem. K mání bude také jako plug-in hybrid.

Třicet let po představení prvního Opelu Astra přijíždí na silnice už jeho šestá generace. Ta využila faktu, že značka patří do nově zformovaného koncernu Stellantis. Vhod proto přišla podvozková platforma EMP2 (podobně jako u nového Peugeotu 308). Opel však chce ukázat vlastní cestu z hlediska designu. Vůz dostal typickou masku chladiče, se kterou se už předvedla SUV Grandland, Mokka či Crossland. Doplňuje ji full-LED světlomety nebo nápadnými laky karoserie.

Nový Opel Astra narostl na délku 4 37,4 mm, což je o čtyři milimetry více než aktuálně prodávaný model. Auto je ale také o 51 mm širší (měří 1 860 mm) a o 15 mm nižší (1 470 mm). To mu propůjčuje atletičtější postavu. Více místa na zadních sedadlech nebo v zavazadlovém prostoru by pak měl podpořit rozvor protažený o 13 mm na 2 675 mm. To potvrzuje i další hodnota – objem kufru je 422 litrů, tedy o 52 více než nyní.

Sci-fi na palubě

Auto zaujme futuristicky střiženou kabinou, která bude v lepších verzích ozdobená dvěma displeji o úhlopříčce 10 palců. Jeden poslouží pro simulaci rychloměru a otáčkoměru, druhý mírně nakloněný k řidiči pak hlavně pro multimédia či zábavu. Sci-fi pocit umocní lesklé materiály nebo minimalistické řešení ovládání automatické převodovky. Ve výbavě nebude chybět head-up displej či adaptivní tempomat. Samozřejmostí je také sada bezpečnostních asistentů.

Nepřekvapí, že nabídka motorů bude obdobná jako u nového Peugeotu 308. Lze se tedy těšit na mix přeplňovaných benzinových motorů, nafty a hybridů do zásuvky doplněný o šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovku. Základem budou tříválcové jednotky 1.2 Turbo s výkony 81 a 96 kW, zastánce dieselu bude lákat čtyřválec 1.5 CDTi o síle 96 kW. Plug-in hybridy by mohly být hned ve dvou výkonnostních verzích, tedy 132 a 162 kW. Ty se kvalifikují na českou ekologickou registrační značku EL. Bližší parametry ale automobilka ještě zveřejní.

Oficiální představení nového Opelu Astra se mělo odehrát na podzimním autosalonu v Mnichově. Opel ale už před časem uvedl, že se výstavy nezúčastní. Proto se dá očekávat, že k premiéře dojde spíš během samostatné akce. Vůz se pak na přelomu roku může dostat do prodeje.

Tagy: