Stylově na chalupu: Sexy Peugeot 308 se ukázal jako kombi, kufrem útočí na Octavii

Po standardním hatchbacku se představuje nová generace Peugeotu 308 také jako kombi s označením SW. Auto láká na stylový design a výrazně prostornější kabinu. Do kufru se díky nárůstu rozměrů vejde 608 litrů nákladu.

Kombi jsou stále oblíbenou kategorií na evropském trhu a poskytují zajímavou alternativu pro ty, kterým třída SUV nevoní. I proto se automobilka Peugeot rozhodla, že se svého dlouholetého praktického modelu 308 SW nezbaví. Nyní ho představila v nové generaci.

Auto designem navazuje na nedávno odhalený hatchback. Díky možnostem podvozkové platformy EMP2 ale může nabídnout zajímavější rozměry. Kombi je proti hatchbacku o 273 mm delší – měří 4 640 mm a navíc má prodloužený rozvor o 55 na 2 732 mm. To znamená hlavně více místa na zadních sedadlech i pro zavazadla.

Novinka vs. konkurence

Právě praktičnost je u kombi důležitým prodejním artiklem. Díky nárůstu rozměrů se může nový Peugeot 308 SW pochlubit kapacitou kufru 608 litrů v základním uspořádání a 1 634 litrů po sklopení sedadel. Ta jsou dělená v poměru 40:20:40, což je lepší než obvyklé 60:40. Do kabiny se i díky tomu vejde předmět dlouhý až 185 cm.

Kapacita kufru přes 600 litrů patří k těm lepším mezi kombíky nižší střední třídy. Peugeot 308 SW díky tomu útočí na Škodu Octavia Combi, jež nabízí 640 litrů kapacity. Technicky spřízněný Volkswagen Golf Variant má 611 litrů, Ford Focus kombi 608 litrů. Opel Astra ST disponuje objemem jen 540 litrů.

Nápadný design karoserie doplňuje kabina, která navazuje na aktuální styl Peugeotu, tedy malý volant a výše umístěný virtuální přístrojový štít. Ten má úhlopříčku 10 palců a možnost 3D zobrazení. Stejně velká je i obrazovka zábavního systému uprostřed palubní desky, přes kterou se ovládají i základní funkce vozu. Na palubě mají být poslední verze elektronických asistentů i příprava na částečné autonomní řízení.

Dvě verze do zásuvky

Pod kapotou se objeví známý motor 1.2 PureTech 130 o výkonu 96 kW i obdobně naladěný turbodiesel 1.5 BlueHDi 130. Oba motory budou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce pak najdeme také dva plug-in hybridní systémy Hybrid 180 (132 kW) a Hybrid 225 (165 kW), které spojují benzinovou jedna-šestku s elektromotorem. I ty mají být obsluhované s osmistupňovým automatem.

Výhodou plug-in hybridů bude přítomnost baterie s kapacitou 12,4 kWh. Ta by měla zaručit dojezd čistě na elektřinu na vzdálenost zhruba 60 kilometrů. Díky tomu Peugeot 308 SW vykáže emise okolo 25 gramů CO2 na ujetý kilometr, což znamená, že bude mít v Česku nárok na ekologickou značku EL a s ní spojené výhody.

První vozy by se měly na českých silnicích objevit ještě do konce letošního roku.

Tagy: