
Zvyšme výdaje na obranu, zní z vlády. Už teď je nestíháte řádně utrácet, namítá Schillerová
V posledních letech se turbodiesely staly prakticky sprostým slovem a automobilky od jejich nabízení postupně upouštějí. Snaží se je nahrazovat více či méně elektrifikovanými motory, které jsou schopny splňovat čím dál přísnější emisní normy. Klasické naftové pohonné jednotky se tak stávají ohroženým druhem, za něž si zákazník bude muset připlatit. Kde ovšem zaplatí nejméně? Vybrali jsme pět nejlevnějších vznětových motorů u osobních aut.
Prostorný Peugeot představuje zajímavý kompaktní atyp, který v sobě kloubí několik karosářských přístupů. Robustní a praktickou konstrukcí může konkurovat celé plejádě modelů jiných značek. Vyzkoušeli jsme základní benzinové provedení s automatem.
Vysoké ceny nafty i AdBlue nahrávají dieselovým vozům s minimální spotřebou, kterými jsou po hříchu hlavně ty ojeté. Úsporný vůz nejenže méně poškozuje životní prostředí, ale pro většinu řidičů znamená především více korun v peněžence. Píše to ve své analýze AURES Holdings, provozovatel sítě autobazarů.
Mezi prvními v Česku jsme otestovali v pořadí již šestou generaci kompaktního vozu Opel Astra. Novinka se svým neotřelým designem exteriéru i interiéru dokáže snadno vrýt pod kůži. Byť sdílí technický základ s francouzskými vozy Peugeot a Citroën koncernu Stellantis, stále si drží typické německé srdce, které je pro zákazníky Opelu vyžadující identifikaci s tradičními hodnotami značky důležité.
Koncernové technické základy neznamenají, že by byl Opel Astra jen převlečeným Peugetem 308. Vypadá i jezdí zcela svébytně a jde mu to tak nějak samo. Nový design padne ke klasickému hatchbacku velmi přirozeně a pod kapotou si člověk může vybrat mezi spalováním a brzy i elektřinou. Nestojí přitom nesmyslnou částku.
Elektromobil Kia EV6 letos vyhrál, co mohl, zdá se však, že porotce české novinářské ankety o auto roku nijak nezaujal. Mezi finálovou šestku pronikl jen jeden vůz na elektřinu, horkým favoritem je nová generace Škody Fabia.
Nový Peugeot 308 má být ukázkou toho, jak se francouzský výrobce posunul vpřed. Soudě z našeho čtrnáctidenního soužití s naftovou variantou 1.5 BlueHDi mají u Volkswagenu a spol. o čem přemýšlet.
Prémiová francouzská značka DS představila kompaktní model, který je ryzím hatchbackem, ale ve verzi Cross i stylovým crossoverem. Podle prvních dojmů jde o skvěle vypadající technologiemi nabité auto s luxusními materiály v interiéru a jízdními vlastnostmi, které potěší.
Opel v minulosti obvykle nepatřil ke společnostem, které udávaly hlavní módní trendy mezi automobily. Nová Astra je ale po vzhledové stránce možná nejpovedenějším hatchbackem na trhu, co nabídnout má i v široké škále pohonů od dieselu po čistou elektřinu.
Nová generace francouzského hatchbacku přijela na český trh. Chce zatopit konkurenci nejen nápadným designem, ale i zajímavou cenou. Ta začíná na 465 tisících korunách. Je tak levnější než VW Golf.
Nová generace německého hatchbacku využívá techniku sdílenou v koncernu Stellantis, včetně podvozku nebo motorů pod kapotou. Zaujme odvážným designem s nápadnou přídí či futuristicky střiženým kokpitem. K mání bude také jako plug-in hybrid.
Po standardním hatchbacku se představuje nová generace Peugeotu 308 také jako kombi s označením SW. Auto láká na stylový design a výrazně prostornější kabinu. Do kufru se díky nárůstu rozměrů vejde 608 litrů nákladu.