Kapesní off-road, který si svými vlastnostmi a elánem získal davy příznivců, musel během léta definitivně opustit evropský trh. Důvodem nebylo nic jiného, než nesplnění požadované emisní normy EURO 6D Full. To by to však nebylo Suzuki, aby nevymyslelo, jak roztomilého Jimnyho vrátit zase zpět do výrobního procesu.
Řešení je dosti rafinované, ale v zásadě velice jednoduché. Konstruktéři se totiž rozhodli přetvořit Suzuki Jimny z osobního automobilu na užitkový, spadající do kategorie N1 (nákladní vozidlo s nejvyšší přípustnou hmotností nepřevyšující 3 500 kg), kde jsou emisní limity benevolentnější. Vůz však musel projít některými úpravami.
Odtučňovací kůra
Na trh se kupříkladu dostane výhradně jedna jediná specifikace. Uvnitř pak kompletně zmizí zadní řada sedadel, díky čemuž se zásadně zvětší nákladový prostor. Ten bude od kabiny oddělen drátěnou přepážkou. Objem zavazadelníku by se podle výrobce měl vyšplhat až na hodnotu 863 litrů. Absence druhé řady sedadel nepřináší takřka žádné kompromisy, jelikož v reálném provozu spíše překážela, než sloužila. „Pracovní“ Jimny se bude rovněž lišit výbavou, která bude oproti té stávající lehce osekaná.
Pohonné ústrojí, žebřinový rám i připojitelný pohon všech čtyř kol ale zůstane nedotčen. Tudíž můžeme počítat také s tím, že pod kapotou mini-offroadu bude nadále dřímat benzinový 1,5litrový atmosférický řadový čtyřválec s výkonem 102 koní a silou 130 Nm.
Podle dostupných informací by přepracované Suzuki Jimny mělo na český trh dorazit zhruba v polovině příštího roku. Bližší informace včetně cen nebyly dosud uveřejněny.