Toyota ukázala, v čem budou lidé v budoucnu jezdit. Zároveň se rozloučila s ikonou
Šest zásadních novinek v jednom okamžiku na jednom místě. Vedení Toyoty a Lexusu nám v Bruselu představilo auta, kterými doplní stávající modelové portfolio obou značek. Některé z nich jsou zcela nové a jiné prošly zase modernizací. Nechybí však mezi nimi ani malý elektromobil, který má být jakousi předzvěstí městské mobility.
Suzuki e Vitara se ukázalo v Praze. Konečně známe dojezd prvního elektromobilu
Nejzásadnější Suzuki posledních let se poprvé ukázalo v Česku. Když japonská značka loni na podzim oficiálně odhalila svůj revoluční model e Vitara, začala vstupovat do úplně nové éry – nejnovější elektrický crossover je vůbec prvním elektromobilem značky na globálním trhu. V závěru minulého týdne se jeden z předprodukčních kusů přijel podívat také do Prahy v rámci svého evropského turné a my jsme si ho mohli prohlédnout staticky.
Nejlevnější auto s pohonem všech kol definitivně zmizelo z Česka. Bude mít nástupce?
Dnešní doba je pro malá levná auta se spalovacími motory krutá. Výrobcům se je už totiž nevyplatí kvůli emisním a bezpečnostním normám dále produkovat, a tak jedno po druhém pomalu končí. Tento osud nyní potkal také Suzuki Ignis, dlouhou dobu nejlevnější nový vůz s pohonem všech kol, který při uvedení na trh stál 240 900 Kč. Bude mít nástupce?
Zájem o luxusní vozy klesl. Mezi propadáky roku jsou i ostřílené značky
Prodeje nových vozidel meziročně stouply o více než čtyři procenta, a pomalu se tak oklepávají z covidové krize. Za minulý rok se prodalo podle Svazu dovozců automobilů (SDA) přes 230 tisíc vozů, přičemž každé třetí mělo na přídi znak mladoboleslavské automobilky Škoda. Češi loni zároveň odvrátili svou pozornost od luxusních vozů a zajímali se hlavně o SUV, která tvořila prakticky polovinu celého trhu.
Nejlevnějším vozům s pohonem 4x4 dominuje jedna značka. Dostane se pod 440 tisíc
Vozy s pohonem všech kol jsou pro svou vyšší bezpečnost při nepříznivém počasí, lepší trakci, ale i díky schopnostem ve zhoršeném terénu ideálním parťákem nejen pro chalupáře. Oblíbené jsou i mezi majiteli horských obydlí a nadšenými lyžaři, pro které jsou čtyřkolky při výletech za zimními radovánkami nezbytností. Na trhu nalezneme řadu automobilů různých velikostí a typů s tímto pohonem. Které jsou nejlevnější?