Tesco má problém: Účtováním slev porušilo zákon, tvrdí inspekce. Lidé platili více, než čekali


Obchodní řetězec Tesco láká na slevy a kupony, které se však po nákupu liší od deklarovaných částek. Na účtenkách se podle zákazníků objevují záznamy, které mění konečnou cenu o desítky haléřů až několik korun. Česká obchodní inspekce (ČOI) po kontrolách potvrdila, že Tesco porušilo zákon o ochraně spotřebitele. Na případ upozornil portál iDnes.cz.

Problém se týká nákupů s použitím více kuponů z věrnostní aplikace. „Bez Clubcard stojí máslo 44,90 Kč. S aplikací měla být cena 39,90 Kč. Jenže na účtence odečetli 5,01 Kč a následně připočítali 0,58 Kč. Ve výsledku jsem zaplatil 40,47 Kč, tedy více, než byla sleva,“ uvedl jeden ze zákazníků pro web iDnes.cz.

ČTĚTE TAKÉ: Řeznická tradice i kvalita: Podívejte se, kde mají výjimečné uzeniny ve středních Čechách

Komplikace se týkala i dalších položek. „Za 0,77 kilogramu jsem měl zaplatit 15,32 Kč, ale účtenka ukázala 15,76 Kč,“ dodal nakupující s tvrzením, že jde o systémové okrádání zákazníků.

Tesco se brání tím, že ceny se při uplatnění více kuponů přepočítávají podle podílu konkrétní položky na celkovém nákupu. Nejprve se odečítá sleva na celý nákup a až poté slevy na jednotlivé zboží. Zákazník podle řetězce zaplatil s oběma kupony za zboží méně, než s využitím pouze jedné poukázky.

Ve věrnostním programu se nově objevuje upozornění, že sleva uvedená v aplikaci nemusí být poskytnuta v případě použití jiného kuponu majícího vliv na cenu produktu.

Česká obchodní inspekce považuje způsob prezentování slev na účtenkách za nešťastný. Pro zákazníka je podle ní velmi obtížné zorientovat se v dokladu o zakoupení výrobků. Po kontrole shledala porušení zákona o ochraně spotřebitele a přestupky budou s řetězcem řešeny v rámci správního řízení.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Zase ze mě dělají vola, komentuje Kalousek vymáhání dotací po Agrofertu. Jakob krok hájí