CNN Prima News nákupy

nákupy

Výpis příspěvků ke štítku „nákupy“

Pražané oživují šatník jednou za měsíc. Ministerstvo na to reaguje revoluční novinkou

Nákup nového oblečení, nebo kombinace se zbožím z druhé ruky? Pražané jsou v tomto ohledu rozděleni skoro přesně na dvě poloviny. Obyvatelé hlavního města si navíc v převážné většině oživují šatník jednou za měsíc a méně, prezentovala společnost STEM výsledky průzkumu pro organizaci Oděvní banka. Podle Ministerstva životního prostředí navíc v metropoli schází dostupnost sběrných míst. Resort proto nyní spouští „revoluci v třídění oblečení“.

Drobné nákupy ve hrách ohrožují děti. Brusel jde do boje proti predátorským transakcím

Lepší meč za padesát diamantů nebo silnější hráčská postavička za sto bodů. Drobné nákupy ve videohrách jsou velkým lákadlem, protože nabízejí benefity, na které hráči za normálních okolností nemusí dosáhnout. Do boje proti mikrotransakcím vyrazila Evropská komise. Jejím cílem je chránit spotřebitele, protože na predátorské praktiky doplácejí hlavně malé děti.

Dětem v nákupu alkoholu přes internet nic nebrání. Kontroly jsou slabé nebo dokonce žádné

Až čtvrtina e-shopů s alkoholem otevřeně porušuje zákon a neověřuje věk zákazníků. Zbylí prodejci sice nějakou kontrolu provádějí, ale ta je nedostatečná a dětem nebrání v nákupu. Výsledkem je, že si mladiství bez problémů vyzvedávají alkohol z výdejních samoobslužných boxů. Jenže právě to představuje pro děti a mladistvé jedno z největších nebezpečí.

Od viagry a špiritusu po máslo za 28 korun: Nakupuje v Polsku. Ušetří tisíce a radí, jak na to

U severních sousedů pořizuje i viagru, k nákupu přípravku na potenci tam není třeba recept. V Polsku nakupuje v kamenných obchodech a ještě častěji na největším on-line tržišti. „Prakticky všechno, co potřebuji, si vozím z Polska a měsíčně ušetřím až tisíce korun. Objednávky on-line si vyzvedávám na výdejních místech těsně za hranicemi,“ líčí ostravský třicátník s ekonomickým vzděláním. Každý nákup analyzuje, o postupy se ale ochotně dělí se čtenáři CNN Prima NEWS. „Stánky na tržnicích u hranic ignorujte, to je past na Čechy, kteří ještě neumějí v Polsku nakupovat,“ nabádá. A nad notebookem v ostravské kavárně ukazuje, jak si on-line objednat podestýlku pro kočky, kávu, potravinové doplňky i další výrobky.

REPORTÁŽ: Uhni, kanále! Z Lidl Outletu se stala nákupní válečná zóna. Chystá se na perný víkend

Plné parkoviště, nervózně přešlapující lidé a tlačenice s nákupními vozíky. Přestože největší nápor po víkendu opadl, i tak nebylo v pražském Lidl Outletu ani uprostřed pracovního týdne příliš k hnutí. Mezi regály se sadami na špízy, elektrickými sekačkami a domečky pro hmyz nechybělo ani frenetické přehrabování ve zboží, ani emoce. „Nestůj uprostřed, kanále!“ počastoval reportéra jeden z méně trpělivých zákazníků v uličce směrem k pokladnám. Nápor se očekává i nadcházející víkend, na ten je ale řetězec podle svých slov připraven – i s opatřeními.