BMW M3 Pick-up (1986) Zdroj: BMW
BMW M3 Pick-up (1986) Zdroj: BMW
BMW M3 Pick-up (1986) Zdroj: BMW
BMW M3 Pick-up (1986) Zdroj: BMW
BMW M3 Pick-up (1986) Zdroj: BMW
BMW M3 Pick-up (1986) Zdroj: BMW
BMW M3 Pick-up (1986) Zdroj: BMW
BMW M3 Pick-up (1986) Zdroj: BMW
BMW M3 Pick-up (1986) Zdroj: BMW
BMW M3 Pick-up (1986) Zdroj: BMW
BMW M3 Pick-up (1986) Zdroj: BMW
Není na světě moc aut s kultovnějším statusem než BMW M3 první generace. Ceny tohoto v zásadě ne úplně složitého modelu se pohybují v nadoblačných výšinách, a majitelé si je nejen proto hýčkají. Právě jim by auto z těchto obrázků mohlo připadat poněkud svatokrádežné. To ovšem ještě neví, že má tovární původ...
Je ostré, je praktické a je to BMW. Model M3 v karoserii pick-up skutečně vznikl. Zdravý rozum naštěstí zabránil sériové výrobě.
Žádné informace o nosnosti nákladní M3 se nám bohužel vyzvědět nepodařilo. Zdroj: BMW
Nebezpečně blízko do výroby
BMW a pick-up? To přece nejde dohromady, nebo? Málokdo ví, že v BMW si pohrávali s myšlenkou sestrojit ostrý model s otevřeným zavazadlovým prostorem. Mysleli to dokonce tak vážně, že vznikl i prototyp. BMW M3 Pick-up. Málokdo by řekl, že toto bizarní auto vzniklo přímo v továrně BMW. Vyrobila ho divize M na základě kabrioletu generace E30, která byla zároveň první generací modelu M3.
Tehdejší ředitel vývoje a výroby prototypů Jakob Polschak se vyjádřil v tom smyslu, že karoserii kabrioletu vybrali ze dvou důvodů. Zaprvé, tento model měli zrovna k dispozici a byl v perfektním stavu. Zadruhé zabudovaná výztuž kabrioletů byla velmi příhodná i pro přestavbu na stylovou užitkovou verzi.
Sportovní pick-up byl o něco užší než běžná M3, ale sportovní prvky mu nechyběly. Pod kapotou bublal nejprve 192koňový 2,3litrový čtyřválec, později však motor vyladili na 200 koní. Historie vozu začala tak rychle, jak skončila. V roce 1986 vznikl prototyp, který se do produkce nikdy nedostal. Úplně na ocet ale pozoruhodné vozidlo nezůstalo prý se léta používalo na vození součástek po areálu továrny.