Reklamu na zastávkách MHD v Praze bude provozovat Bigboard. Ročně zaplatí 207 milionů

Reklamu na městském zastávkovém mobiliáři MHD bude pro hlavní město provozovat společnost Bigboard, která zvítězila ve výběrovém řízení a Praha s ní prostřednictvím své firmy Technologie hlavního města Prahy (THMP) uzavře pětiletou smlouvu. Za pronájem reklamních ploch firma zaplatí ročně 207 milionů korun. V pátek to sdělila mluvčí THMP Simona Kopová. THMP je městskou firmou, která má na starosti veřejné osvětlení, semafory a dopravní informační cedule nebo dodávky energií městu a jeho organizacím.

„V následujících pěti letech společnost BigBoard uhradí na nájemném více než jednu miliardu korun. Tato nabídka překročila znalcem stanovenou minimální cenu o více než 70 procent. Vysoké příjmy výrazně zkrátí dobu návratnosti investice bezmála 800 milionů korun, kterou hlavní město v uplynulých letech vynaložilo na výměnu zastávkových přístřešků a jejich digitalizaci. Celá investice by se tak měla vrátit zhruba do osmi let,“ uvedl generální ředitel THMP Tomáš Jílek.

ČTĚTE TAKÉ: Ne všichni řidiči musí být za jízdy připoutáni. Podívejte se, kdy a pro koho platí výjimky

Z vybraného nájemného bude THMP financovat mimo jiné veškerý provoz, servis a úklid zastávkových přístřešků. Reklamní prostor zahrnutý do veřejné soutěže představuje přibližně 100 digitálních ploch a 1 100 CLV (City Light Vitrína) ploch. Z toho je 25 procent reklamních ploch vyčleněno pro potřeby města, zbylé jsou pak určeny ke komerčním sdělením.

Soutěž vypsala THMP na konci června na základě provedených předběžných tržních konzultací. Smlouvu s vítězem uzavře na zmíněných pět let s případnou opcí. Jediným kritériem výběru byla nabídnutá cena nájemného za specifikované reklamní plochy ve třech kategoriích. Do soutěže dorazilo celkem 13 nabídek.

Vedení Prahy začalo před několika lety v rámci boje proti vizuálnímu smogu reklamu regulovat. Radní již loni THMP vyzvali, aby jí předložila model využití reklamních ploch na veřejném osvětlení a novém městském mobiliáři. Z ulic města v posledních několika letech zmizelo na 400 reklamních ploch.

Hlavní město v posledních letech vyměnilo přístřešky původně provozované firmou JCDecaux za vlastní a nedávno se s firmou domluvilo na odkupu jejího mobiliáře. Firma vlastnila přístřešky na většině zastávek v metropoli na základě smlouvy z roku 1994, výměnou za platbu městu a jejich pořízení a údržbu na nich mohla provozovat reklamní plochy. Minulé vedení magistrátu rozhodlo o jejich nahrazení vlastními přístřešky, výměna začala koncem roku 2021 a skončila koncem loňského roku.

NEPŘEHLÉDNĚTE: V Praze na Černém Mostě shořel autobus. Požár zastavil dopravu

Tagy:
investice nábytek přístřešek Praha JCDecaux hlavní město Technologie hlavního města Prahy městská hromadná doprava Tomáš Jílek BigBoard Praha produkty a služby ekonomika, obchod a finance