Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Renault Arkana Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Na český trh míří SUV-kupé Renault Arkana. Stylový model byl původně určený pro ruský trh, díky využití hybridních motorů se ale nakonec může prodávat i v Evropě včetně Česka. Na Balkáně ale mělo problém se svým jménem, které připomínalo srbského válečného zločince.
Je to už přes dva roky, co francouzská automobilka odhalila své kompaktní SUV-kupé Renault Arkana. Vůz byl původně určený pro ruský trh a vybrané asijské země. Loni na podzim ale Renault nečekaně ohlásil, že Arkanu nabídne i v Evropě. Na českém trhu mu přitom nasadil velmi sebevědomou cenu. Začíná na částce 620 tisíc korun.
Cena platí pro model s benzinovým motorem TCe 140 EDC. Výbava obsahuje full-LED světlomety, 17“ disky kol, parkovací senzory a kameru, zábavní systém, digitální přístrojový štít nebo třeba automatickou klimatizaci. Hybridní jednotka E-Tech Hybrid 145 pak v této verzi vyjde na 640 tisíc korun.
Jiný než v Rusku
Dobrou zprávou je, že zatímco Renault Arkana určený primárně pro ruský trh se nadále bude vyrábět v Moskvě na platformě B0 společné s Dacií Duster, vůz určený pro Evropu vychází z jihokorejské obdoby Samsungu XM3 využívající modernější platformu CMF-B, tedy totožnou jako Renault Captur nebo Nissan Juke. Dají se proto také očekávat lepší jízdní vlastnosti.
Renault Arkana ukazuje velký kufr. Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Arkana v podstatě připomíná aktuální generaci Renaultu Captur, má prakticky shodnou příď. Rozdíl je patrný až na svažující se zádi. Ta je vybavena výklopnými pátými dveřmi ve stylu liftbacků a vejde se pod ni 438 až 513 litrů zavazadel podle motorizace.
Ani interiér není velkým překvapením, palubní desce dominuje na výšku postavená dotyková obrazovka s přehledným menu. Budíky rovněž nahrazuje displej (na výběr bude několik velikostí). Ruská verze má přitom standardní ručičkové ukazatele a obrazovku na šířku. Panel klimatizace známe také z Capturu.
Nové SUV-kupé se také zapsalo mezi vozy, u nichž bylo zvoleno nešťastné jméno. V zemích bývalé Jugoslávie totiž připomínalo válečného zločince. Željko Ražnatovič byl známý pod přezdívkou Arkan. Patřil mezi nejvlivnější postavy srbského podsvětí a šéfoval krvelačné Srbské dobrovolnické gardě, která si říkala s oblibou Tygři. Automobilka proto bude ve vybraných balkánských státech svou novinku nabízet jako Renault Mégane Conquest.