Revoluční Tucson: v nošovické automobilce začíná sériová výroba nového modelu

Společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) spouští sériovou výrobu zcela nové generace modelu Tucson. Vlajková loď nošovické automobilky, která tvoří zhruba 70 % její produkce, je revolucí designu značky Hyundai. Technologický skvost s výjimečným designem láká na unikátní inovace.

Loučící se generace modelu Tucson se nesmazatelně zapíše do historie nošovické automobilky. Od zahájení sériové výroby v červnu 2015 až doposud sjelo z linek bezmála 1,2 milionu těchto vozů. Oblíbené SUV se dočkalo světové popularity. Tucson uspěl na náročných trzích v Německu, Velké Británii a také na Blízkém východě a celkově v desítkách zemí po celém světě. Vozy z Nošovic ale zamířily také do exotických destinací, jako je souostroví Nová Kaledonie v Tichém oceánu, Francouzská Guyana v Jižní Americe nebo ostrov Martinik v Karibském moři. Výroba tohoto důležitého modelu posunula nošovickou automobilku především v kvalitě a technické úrovni výroby.

„V případě minulé generace Tucsonu se do přípravy nového modelu poprvé výrazně zapojili také naši zaměstnanci. Od té doby naše aktivní účast na vývoji roste s každým naším novým modelem. I díky úspěchům nošovického výrobního závodu jsme si vysloužili respekt mateřské společnosti a měli vliv i na finální podobu nového Tucsonu,“ řekl Martin Klíčník, vedoucí divize kvality HMMC.

Po období intenzivního vývoje s rozsáhlými zkouškami v testovacích centrech Hyundai, na zkušebních polygonech i silnicích po celém světě, byl nový model před svým uvedením na trh dolaďován v České republice a Rakousku. Tucson byl podroben náročným testům také na polygonu v Kopřivnici. Protože je pravým SUV, odborníci z Nošovic tam testovali chování vozu v obtížných terénních podmínkách a na různých površích.

Kromě světových úspěchů se Tucson díky svým vlastnostem dlouhodobě těší popularitě také v České republice. Podle údajů Svazu dovozců automobilů se například letos řadí do desítky nejprodávanějších aut v zemi. Nový Tucson je čtvrtou generací úspěšného bestselleru značky Hyundai. Od jeho představení v roce 2004 se na celém světě prodalo více než 7 milionů vozů, z nichž 1,4 milionu bylo předáno zákazníkům v Evropě. Díky tomu se stal Tucson globálně nejprodávanějším SUV Hyundai.

Nástupce má znovu ambice stát se světově vyhledávaným SUV. Předurčuje ho k tomu nejen fascinující design, sofistikovaný interiér a široká nabídka pohonů, ale také nejlepší bezpečnostní výbava ve své třídě a praktická řešení orientovaná na rodiny a progresivní zákazníky.

„Nový Tucson je důkazem toho, že jsme schopni dělat skvělé a fascinující věci i v obtížných dobách. I díky velkému úsilí našich zaměstnanců a dodavatelů sjíždí z linek revoluční model, na který můžeme být právem hrdí. Vytvořili jsme auto, které nás posouvá o kus dál,“ uvedl prezident společnosti HMMC Donghwan Yang.První vozy modelu Tucson čtvrté generace – hybridní verze, vznětové a zážehové motory včetně variant s 48V mild-hybridním pohonem – se objeví v evropských showroomech značky Hyundai na konci letošního roku. Na začátku příštího roku bude následovat sportovně zaměřený stupeň výbavy N Line. Na českém trhu bude nejdostupnější verze začínat na ceně 529 990 Kč včetně zvýhodnění 70 000 Kč.

Rok plný novinek v HMMC

Spuštění výroby nového Tucsonu potvrzuje, že letošní rok je v nošovické automobilce ve znamení inovací a modelových novinek ve výrobě. Od března sjíždí z linek v HMMC model Hyundai Kona Electric – první elektromobil nové generace vyráběný sériově v České republice. Na jaře se dočkala modernizace kompletní modelová řada i30 včetně sportovněji laděné verze N Line. V blízké době navíc plánuje automobilka spustit sériovou výrobu inovovaného ostrého vozu Hyundai i30 N a také vylepšenou verzi elektromobilu Kona Electric. Novinky se tak dotknou kompletního portfolia vozů vyráběných v HMMC.