Předpremiéra filmu Karel (zdroj: CNN Prima NEWS)
Dlouhé telefonáty po večerech s Karlem Gottem vadily mému muži. Naštěstí ho měl velmi rád. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS to prozradila režisérka již druhého dokumentu o legendárním zpěvákovi Olga Malířová Špátová. Během stříhání filmu jí Gott velmi chyběl. Považovala ho totiž za spoluautora snímku. Od zpěvákovy smrti uplynuly dva roky.
Dokument Karel o fenomenálním Zlatém slavíkovi bude mít premiéru 7. října. „Karla jsem natáčela ještě 14 dní před jeho odchodem. Pak jsme se loučili, já mu děkovala a on mi řekl, že mi děkuje za to, že se obětuji. Na to nikdy nezapomenu. Nevím, jak to myslel. Byla to nádherná práce, která trvala rok,“ popsala Malířová Špátová.
Vyznání do nebe od Ivany Gottové: Kájo, stále to bolí. Chci dokončit, co jsem slíbila
V našich srdcích už zůstaneš, milovaný Kájo, napořád. Ke smutnému výročí smrti Karla Gotta jeho žena Ivana zveřejnila velice intimní a dojemný vzkaz, ve kterém vzpomíná na společné chvíle. Byl jsi můj rytíř, stále to bolí, vzkázala mu do nebe. Od smrti zlatého slavíka uběhly už dva roky.
Gott viděl z filmu hrubý sestřih. „Ledacos viděl v průběhu natáčení. Přivedl mě i na nápad. Karel byl velmi poctivý. Snažil se, aby každá scéna byla vypointovaná a měla humor. Byl do všeho zapálený jako kluk,“ pokračovala režisérka s tím, že zpěvák se k filmu stavěl jako spoluautor. „Věděl, že tam nemohou být jen chvíle radostné. Chybělo, že si s ním ve střižně nemůžeme povídat,“ dodala.
Dlouhé telefonáty, kamera jako vstupenka
Večer před každým natáčením společně s Gottovou manželkou Ivanou vedly dlouhé telefonáty. „Štvalo to mého muže, ale můj manžel a kameraman Jan Malíř měl naštěstí Karla celoživotně rád. Kdyby ho rád neměl, bylo by to těžké. Jsem ráda, že přesto si mě můj muž vzal,“ dodala Malířová Špátová s úsměvem.
Režisérka byla velmi překvapená, že ji k sobě zpěvák pustil velmi blízko. „V době, kdy byl velmi slabý, mu to stálo za to. Pak jsem si uvědomila, že práce pro něj byla společně s rodinou lék. Nebyla mu nikdy blízká politická témata. To pro něj bylo velmi bolavé,“ vysvětlila režisérka.
Během natáčení docházelo i k velmi silným okamžikům. „Kolikrát jsem za kamerou plakala. Viděla jsem člověka, který opouští život, a přitom je tak vyrovnaný. Kromě slabostí měl život čistý a naplněný tvorbou a láskou,“ má jasno.
Kamera je podle Malířové Špátové vstupenkou k tomu, jak se k člověku najednou dostat blíže. Bez ní by si to v některých situacích nedovolila. „Některým divákům to může pomoci se s ním třeba ztotožnit a pomoci lidem s rakovinou. Uvidí, jak byl statečný. Takové vysvětlení jsem dávala i Karlovi, proč mám natáčet v nemocnici. Velmi rychle to pochopil,“ uzavřela Malířová Špátová.