Kuriózní situaci zažil šofér na dálnici D1. Na silnici před ním se totiž objevil gauč, který jinému řidiči vypadl z vozíku a mohl způsobit vážný karambol. Právě správné upevnění nákladu řidiči podle odborníků často podceňují.
Řidič na dálnici D1 u Humpolce pravděpodobně nepočítal s tím, že by se v jízdním pruhu mohl objevit gauč. Ten předtím jeho majitel nedbale uvázal na vozík. „Osmapadesátiletý řidič jel s vozidlem po dálnici D1 s přívěsným vozidlem a na něm měl položený gauč. Policisté mu uložili pokutu v příkazním řízení,“ řekl policejní mluvčí Kraje Vysočina Martin Hron.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Vážná nehoda zastavila dálnici D5. Střet dvou vozů nepřežila řidička jednoho z nich
Mnoho řidičů si se zabezpečením nákladu podle dopravních preventistů nedělá hlavu. Myslí si, že zrovna jim náklad spadnout nemůže a že „jedou jen kousek“. Potom ale vznikají situace, jako byla výše popsaná. „Když jedeme po dálnici ve vysoké rychlosti, je lepší přidat ještě nějaký úvaz navíc, aby to, co jsme naložili, opravdu zůstalo tam, kde má,“ popsala krajská koordinátorka BESIP Lada Kociánová.
„Řidič je povinen si svůj náklad důkladně zabezpečit. Rychlost vozidla musí na dálnici být vyšší než 80 km/h, a to i s přípojným vozidlem,“ podotkla policejní mluvčí Královéhradeckého kraje Eva Prachařová.
Důležité je také být dobře vidět. Pokud náklad přesahuje šířku vozidla o 40 centimetrů nebo délku o jeden metr, je nutné jej označit červeným praporkem. Při špatné viditelnosti je dobré použít i odrazky – zepředu bílou a zezadu červenou.
V případě, že náklad spadne, musí být reakce rychlá jako například při defektu. Je nutné auto hned odstavit, zapnout výstražná světla, obléci vestu a vystoupit doprava za svodidla. Řidič by měl informovat policii na tísňové lince a umístit varovný trojúhelník nejméně sto metrů před překážku v provozu.