Rumunská nízkonákladová automobilka Dacia mění svou identitu. Poté, co v lednu představila koncept Bigster, nyní oficiálně ukázala nové logo. Má naznačovat robustnost a blízkost k přírodě. Už příští rok se objeví na sériových vozech.
Dacia chce změnit svou image. Z automobilky, která vyrábí co nejlevnější auta, se má stát producent robustních vozů dostupných pro každého. Naznačila to už konceptem Dacia Bigster, který předvedla letos v lednu. Na něm byly patrné zajímavé změny designu, nyní se oficiálně představuje nové logo automobilky.
Logo je složeno z písmen DACIA v moderním až futuristickém střihu. Jsou ostře řezaná, ale jednoduchá. D a C jsou shodné, jen zrcadlově převrácené znaky. U písmene A chybí příčka uprostřed, zatímco písmeno I je jen jednoduchá linka. Logo je vyvedené v barvě khaki. Rumuni tak chtějí naznačit, že jejich vozy jsou blíž k přírodě, ať už je tím myšleno SUV Duster nebo elektromobil Spring.
Nové logo automobilky Dacia Zdroj: Dacia
Výhodou písmen s čistým designem v logu je i fakt, že ho lze ještě zmenšit na pouhé dva znaky. Dacia využila písmena DC. Je patrné, že s nimi kromě přídě vozu míří i na další produkty. Bezesporu se budou dobře vyjímat na tričku, mikině, tašce a dalších věcech, které nakupují zarytí fanoušci této značky.
Logo lze smrsknout na dvě písmena. Zdroj: Dacia
Dacia má teď za úkol kompletní proměnu svého portfolia. Už od ledna se postupně mění některé webové stránky automobilky, na začátku příštího roku se v obdobném stylu začnou převlékat jednotlivé prodejny. V polovině roku 2022 by se pak mělo objevit první auto s novým logem Dacia. Půjde o malé SUV, které naváže na lednový koncept Bigster.