Rumunská nízkonákladová automobilka Dacia mění svou identitu. Poté, co v lednu představila koncept Bigster, nyní oficiálně ukázala nové logo. Má naznačovat robustnost a blízkost k přírodě. Už příští rok se objeví na sériových vozech.
Dacia chce změnit svou image. Z automobilky, která vyrábí co nejlevnější auta, se má stát producent robustních vozů dostupných pro každého. Naznačila to už konceptem Dacia Bigster, který předvedla letos v lednu. Na něm byly patrné zajímavé změny designu, nyní se oficiálně představuje nové logo automobilky.
Logo je složeno z písmen DACIA v moderním až futuristickém střihu. Jsou ostře řezaná, ale jednoduchá. D a C jsou shodné, jen zrcadlově převrácené znaky. U písmene A chybí příčka uprostřed, zatímco písmeno I je jen jednoduchá linka. Logo je vyvedené v barvě khaki. Rumuni tak chtějí naznačit, že jejich vozy jsou blíž k přírodě, ať už je tím myšleno SUV Duster nebo elektromobil Spring.
Výhodou písmen s čistým designem v logu je i fakt, že ho lze ještě zmenšit na pouhé dva znaky. Dacia využila písmena DC. Je patrné, že s nimi kromě přídě vozu míří i na další produkty. Bezesporu se budou dobře vyjímat na tričku, mikině, tašce a dalších věcech, které nakupují zarytí fanoušci této značky.
Dacia má teď za úkol kompletní proměnu svého portfolia. Už od ledna se postupně mění některé webové stránky automobilky, na začátku příštího roku se v obdobném stylu začnou převlékat jednotlivé prodejny. V polovině roku 2022 by se pak mělo objevit první auto s novým logem Dacia. Půjde o malé SUV, které naváže na lednový koncept Bigster.