Esport táhne. Jeho sledovanost v ČR se zdvojnásobila, říká Česká asociace esportu

Sledovanost 11 největších soutěží v Česku meziročně stoupla na platformě Twitch o 92 procent, v počtu zhlédnutých hodin dokonce o 113 procent. Nejsledovanějšími esportovými hrami jsou pak Counter-Strike: Global Offensive a League of Legends. Vyplývá to z meziročního porovnání v analýze trhu, které každoročně vydává Česká asociace esportu. Studie proběhla pod odborným dohledem expertů ze společnosti Dentsu Czech Republic.

Česká asociace esportu zveřejnila studii nazvanou Rok sebevědomí a prázdných hledišť. Ta sleduje 11 největších českých soutěží od sedmi organizátorů a přináší data o jejich sledovanosti a mediálním pokrytí za rok 2020. Z údajů jednoznačně vyplývá, že největšími soutěžemi v Česku jsou seriál COOL Lig, Hitpoint Masters, Sazka eLEAGUE a Vodafone Mistrovství ČR v počítačových hrách. Žádná z těchto soutěží není dominantní ve většině měřených metrik.

Nejsledovanějšími esportovými tituly loňského roku se staly MOBA hra League of Legends, kterou sledovali diváci pouze na Twitchi, a Counter-Strike: Global Offensive. Ten se těší oblibě nejenom na platformě Twitch, ale také na Facebooku.

„Cílem naší analýzy je prezentovat fakta z esportového trhu a pracovat s jednotnými metrikami tak, aby nedocházelo k jejich dezinterpretaci. Ukazujeme podobu českého esportu na základě tvrdých a zároveň veřejně ověřitelných dat. Výsledkem je vytvoření uceleného přehledu českých soutěží pro partnery esportu i zájemce z řad širší veřejnosti,“ říká Lukáš Pleskot, předseda České asociace esportu.

Studie se také zaměřila na mediální pokrytí jednotlivých soutěží. I zde byl zaznamenán výrazný meziroční nárůst. Počet článků týkajících se jednotlivých soutěží vzrostl oproti roku 2019 o 123 procent. Největší mediální pokrytí v roce 2020 dosáhly turnaje COOL Ligy a Sazka eLEAGUE, které obě čerpají především z propojení s největšími mediálními domy v Česku, konkrétně mediálními skupinami FTV Prima a CZECH NEWS CENTER.

Celou studii najdete ZDE.

Nejúspěšnější soutěže v jednotlivých metrikách:

  • Největší počet živých zhlédnutí Twitch: Hitpoint Masters – 1 314 413 zhlédnutí
  • Nejvyšší počet odsledovaných hodin Twitch: Hitpoint Masters – 428 360 hodin
  • Nejvyšší průměrný počet diváků Twitch: Vodafone MČR v počítačových hrách – 1 069 diváků
  • Nejvyšší počet současně sledujících diváků Twitch: Vodafone MČR v počítačových hrách – 12 169 diváků
  • Nejvyšší počet zhlédnutí Facebook: Sazka eLEAGUE – 1 100 493 zhlédnutí
  • Nejvyšší počet on-line mediálních výstupů: COOL Liga – 930 článků
  • Nejvyšší hodnota AVE u on-line mediálních výstupů: COOL Liga – 21,53 milionu korun
  • Nejvyšší hodnota GRP u on-line mediálních výstup: COOL Liga – 1468,17 GRP
  • Nejvyšší finanční odměna (prize pool): Sazka eLEAGUE – 1 300 000 korun

Tagy: