Sociální demokracie odstartovala kampaň útočným billboardem proti vládě
Sociální demokracie odstartovala předvolební kampaň billboardem s premiérem Petrem Fialou (ODS) vyobrazeným jako čertem. Společnost, u které si vyvěšení objednala, ale zakázku zrušila. Není prý v souladu se zákonem. Přitom vzájemné vymezování se vůči soupeři ve volbách není v Česku nic nového.
Lidskost versus sobectví, zní z vizualizace, která vedle sobectví ztvárněného čertem Fialou s vyplazeným jazykem staví „lidského“ předsedu strany Michala Šmardu. „Chtěli jsme, aby řešení, která nabízí sociální demokracie, byla mnohem empatičtější, sociálně citlivější, řečeno lidštější než ta řešení, která nabízí vláda, která jsou symbolem sobectví,“ vysvětlil Šmarda redakci CNN Prima NEWS.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Šmarda: Školství prioritou vlády? Jen řeší, kde škrtat. Dávat na dluh je lehké, řekl Farský
Jenže s ambiciózním plánem strana, která usiluje o vzkříšení a návrat do sněmovny, narazila hned po startu. Společnost BigBoard totiž odmítla plakáty vyvěsit. „Zveřejňované motivy kampaně musí být v souladu se zákonem, což tento není,“ sdělila CNN Prima NEWS Pavlína Stránská, PR manažerka společnosti. „Myslím si, že mají strach, aby se nezhoršil jejich vztah s vládou,“ zhodnotil Šmarda. Stránská se proti podobným obavám však vymezila s tím, že firma „v rámci politické soutěže měří všem stejně“.
Negativní kampaně nevedou k ziskům, říká politolog
Plakáty přesto můžeme ve městech potkat. Jenže právě skoro dětinské úpravy ve vzhledu premiéra podle některých politologů stranu nezachrání, spíše naopak. „Sociální demokracie má dlouhodobě problém s vlastní identitou i programem. Trochu se bojím, že příliš spoléhají na politický marketing, místo toho, aby se stali věrohodnou stranou,“ zhodnotil ve vysílání CNN Prima NEWS politolog Lukáš Valeš.
Premiér bere útok proti vládě, ztělesněné vlastní osobou s úsměvem. „Asi bude nevkusná, jestli jsem tam jako čert,“ odpověděl se smíchem novinářům na dotaz ohledně kampaně.
Čert Paroubek i Babiš s Putinem
Podobné případy byly k vidění v České republice i v minulosti. Marketér Jakub Horák připomněl například kampaň ODS, která vykreslovala jako ďábla pro změnu bývalého premiéra Jiřího Paroubka (dříve ČSSD) či kampaň Spolu, která tvořila paralely mezi Andrejem Babišem (ANO) a Vladimirem Putinem. „Tyhle negativní kampaně nevedly k velkým ziskům pro ty, kteří je vedli,“ doplnil Valeš.
Andrej Babiš tvrdí, že jeho vláda nikdy nešla na ruku Rusku. Opravdu?Andrej Babiš tvrdí, že jeho vláda nikdy nešla na ruku Rusku. Opravdu? Tak třeba: 👉 Nenavýšil kapacity ropovodu z Itálie a raději vyměnil vedení státního podniku, které o to usilovalo. 👉 Vykašlali se na česko-polský plynovod Stork II. 👉 Až po Vrbětické kauze, dlouhodobém nátlaku opozičních poslanců, po opakovaném upozorňování bezpečnostních služeb, teprve pak vyloučili Rusko z tendru na dostavbu Dukovan. Za Babiše fakt nebylo líp. A my teď děláme maximum pro to, abychom tyto fatální chyby napravili.
Posted by TOP 09 on Monday, August 8, 2022
Kampaň sociálních demokratů prý teprve začíná. Kromě fotek vládních kandidátů na billboardech plánují začátkem října programovou konferenci, kde představí základní programové body na další dva roky.