To určitě ano! Ford se snaží rozbít pověry o elektromobilitě, pomoci mají i herci z Česka

Elektromobilita je, podobně jako každá novinka, vděčným tématem všech hospodských rozumbradů, kteří elektromobil neviděli ani z jedoucího parního vlaku. Objektivní osvětě má sloužit nová kampaň „To určitě ano!“, kterou speciálně pro české publikum rozjel tuzemský Ford.

Nedostatečný dojezd na jedno nabití nebo řídká síť nabíjecích stanic, to jsou podle průzkumů nejčastější důvody, proč čeští řidiči zatím nechtějí uvažovat o pořízení elektromobilu. Vývoj jde nicméně rychle dopředu a většina těchto výhrad dnes již neplatí. Alespoň podle českého zastoupení Fordu.

Nevýhod ubývá

„Jako jeden z lídrů přechodu na elektromobilitu v Evropě cítíme společenskou odpovědnost připravit na tuto změnu českou veřejnost,“ vysvětluje Libor Beneš, Country Manager značky Ford pro Českou republiku. „Elektromobily i nabíjecí infrastruktura se rychle zdokonalují. S vozem poháněným elektřinou se dnes žije stejně snadno, a v některých ohledech i snadněji, než s běžným automobilem na benzin či naftu. Na konkrétních příbězích ze života chceme ukázat, že moderní elektrické vozy zcela splňují běžné potřeby a požadavky českých řidičů.“

Scénáře jednotlivých spotů reagují na komentáře ze sociálních sítí, diskuse se zákazníky i zpětnou vazbu od prodejců Ford. Všechny příběhy mají reálný základ a český motorista se s nimi dokáže snadno ztotožnit, ať už jde o využitelnost vnitřního prostoru, dojezd na jedno nabití nebo hustotu nabíjecí sítě.

Tři příběhy

„Tři příběhy nahlíží na vztah otce (Martin Učík) a dcery (Charlotte Doubravová), která si poprvé koupila elektromobil. Skrze jejich vzájemné špičkování se nám povedlo znázornit střet dvou generací.“ vysvětluje režisér Martin Marko. „Naši režiséři zkouší s herci a scénáře ladí společně. Je to sice časově náročné, ale výsledek stojí za to.” vysvětluje Jan Chramosta, kreativní ředitel produkční společnosti, která spoty vyrobila.

Délka spotů je netradičně delší než 30 sekund. „Věříme, že i když má reklamní spot přes minutu, tak právě díky kreativě postavené na reálných situacích, se kterými se diváci mohou ztotožnit, je přiměje k udržení pozornosti a delší době dokoukání. Mimo tyto hlavní spoty jsou v plánu i kratší formáty, které budou napomáhat zvýšení dosahu celé kampaně.“ dodává Andrea Hurychová za produkci.

Prodeje elektromobilů rychle rostou v celé Evropě i v České republice. Podle Centra dopravního výzkumu bylo k 30. září 2022 v ČR registrováno 13 185 osobních automobilů s čistě elektrickým pohonem. Za prvních 10 měsíců letošního roku vzrostl dle statistik Svazu dovozců automobilů počet jejich registrací meziročně o 56 procent.

Tagy:
elektromobilita kampaň Ford Motor Company