Mnoho otazníků vyvolala úterní tragická nehoda, při které řidič nákladního vozidla na mostě přes Slapskou přehradu prorazil zábradlí a skončil ve vodě. Podle jeho syna trasu moc dobře znal a s řízením mnohatunových vozidel měl bohaté zkušenosti. Expertka navíc upozornila, že zabezpečení Vesteckého mostu není dostatečné.
Pod mostem, kde se tragédie odehrála, hoří svíčky. Zapálil je tam syn zemřelého sedmapadesátiletého řidiče. Jeho otec pracoval u stavební společnosti jen pár měsíců. S řízením mnohatunových vozidel měl ale bohaté zkušenosti. Předtím jezdil dlouhá léta s kamionem. Před důchodem chtěl ale větší klid.
Cestu mezi Příbramí a Sedlčany, kde se tragédie odehrála, prý dobře znal. Syn se domnívá, že otce musely postihnout ještě před nehodou nějaké zdravotní problémy. Před místem, kde nákladní vůz prorazil zábradlí, totiž chyběla jakákoliv brzdná dráha. Jestli tomu tak skutečně bylo, teď zjišťují policisté. Kompletní výsledky vyšetřování ale budou k dispozici nejspíš až za několik měsíců.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Na českých silnicích loni zemřelo 454 lidí. Nejméně v historii statistik
Vestecký most je v současné době už průjezdný. Je tu snížená rychlost na třicet kilometrů v hodině. V místě nehody jsou pak umístěná provizorní betonová svodidla a také kovové zábradlí. Na opravu i stržení původního zábradlí se ještě čeká. Náraz nákladního vozu ho totiž vytrhl z ukotvení a zábradlí zůstalo viset nad vodou.
„Když se na to podíváme, je samozřejmě jasné, že když je to zařízení na zadržení chodců, tak to nezadrží vozidlo. Je to nedostatečné. Ve chvíli, kdy narazíte do takového zábradlí, je jasné, že ho prorazíte, i kdyby ty kotevní prvky byly funkční,“ popsala pro CNN Prima NEWS soudní znalkyně Miroslava Poštvářová.
Všechno se na tento most nevejde
Soudní znalkyně v oboru dopravních staveb se domnívá, že zabezpečení mostu není dostatečné. „Tam by samozřejmě měla být svodidla, která zachytí to vozidlo, aby nedošlo k pádu do vodního toku,“ upozornila.
Ministerstvo dopravy oponuje, že se jedná o historický most podstavený podle dřívějších norem, které byly mnohem benevolentnější. U dnešních už jsou svodidla pravidlem. „Ten most byl konstruován v době, kdy provoz na českých silnicích a nároky na bezpečnost nebyly takové. Z dnešního pohledu, pokud bychom tam chtěli svodidla a zároveň mít k dispozici silnici a chodník, tak se tam všechno nevejde,“ doplnil mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Podle ministerstva je most stále v dobrém stavu a zásadní rekonstrukce tak není potřeba. A to i vzhledem k nízké intenzitě dopravy, která přes něj míří.