V pátek poprvé vyrazí do pražských ulic tramvaj Škoda 52T s cestujícími. Zatím na jedné lince


Z pražské vozovny Hloubětín vyjede v pátek poprvé s cestujícími nová tramvaj Škoda 52T. Bude tak pokračovat její testování, při kterém zatím stroj od konce dubna najezdil po metropoli 20 tisíc kilometrů bez pasažérů. Novinářům to v úterý řekl technický ředitel Dopravního podniku (DPP) pro povrchovou dopravu Jan Šurovský. DPP podepsal smlouvu na dodávku až 200 tramvají za 16,6 miliardy korun koncem roku 2023.
Nová tramvaj bude od pátečních zhruba 13:00 jezdit na lince 12. „Tato linka se nám pro ty pokusy velmi líbí, protože kromě toho, že tam jsou dobré kilometrické proběhy, tak je tam velmi různý charakter trasy, ať už jsou to poměrně rovinné úseky v oblasti Karlína a Vysočan, ale pak je potřeba se řádně pokroutit po Malé Straně a v Chotkově ulici a na závěr je tam vysoký kopec na Barrandov,“ uvedl Šurovský.
ČTĚTE TAKÉ: V pražském babyboxu našli dvoudenního chlapečka. Dostal tradiční české jméno
Dodal, že dosavadní testování bez cestujících dopadlo dobře. „Proběhla i rozborka vozu, aby se vyhodnotilo opotřebení,“ řekl. Doplnil, že podnik na základě vyhodnocení získal povolení Drážního úřadu zahájit další část takzvané homologace.
První část testování začala 26. dubna a trvala tak něco přes měsíc a půl, druhá pak znamená dalších 20 tisíc kilometrů a v provozu s cestujícími podle ředitele zabere zhruba dvakrát tolik času.
Čtěte také

Šurovský dále uvedl, že podnik má možnost při testování jezdit ještě s další tramvají a jedná s Drážním úřadem, aby ji mohl využít pro výcvik řidičů. „Je potřeba postupně proškolit poměrně velkou skupinu řidičů, konkrétně se jedná cirka o dva tisíce lidí,“ konstatoval. Doplnil, že letos by mělo přijít 20 nových vozů a v příštím roce také. Podnik plánuje nové tramvaje vypravovat z vozovny Hloubětín.
Kapacita vozu 52T o délce 32 metrů a šířce 2,5 metru je 243 lidí, z toho je 173 míst k stání. Ve srovnání s předchozími tramvajemi 15T je kapacita nových vozů větší téměř o 16 procent. Nejvyšší provozní rychlost je 70 kilometrů za hodinu. Konstrukce vozu je na míru vytvořená pro Prahu, a proto umožní průjezdy i úzkými a zahnutými profily tratě. Cena jedné tramvaje je téměř 90 milionů korun, nových typů tramvají se metropole dočká po téměř 20 letech.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Průšvih fanoušků Sparty. Na zápase vyvěsili plakát odkazující na Ku-klux-klan, hledá je policie

CNN: Mír, nebo příměří na Ukrajině? Klíčový rozdíl skrývá nástrahy, Trumpovi to možná nedochází

Ministerstvo spravedlnosti ukázalo časovou osu k bitcoinům. Bude vymáhat škodu na Jiřikovském

Stanice metra Staroměstská se otevře i pro vstup. Opravy škod po požáru budou pokračovat

Decroix k bitcoinové kauze: Hlavní slovo má teď policie, časová osa nemá na vše odpovědět

Opilý muž střílel na ulici v Praze. Zásahovka ho zpacifikovala na sídlišti, u sebe měl drogy

Pavel: Jsem rozpačitý z postupu vlády v bitcoinové kauze. Není to srozumitelné

Vážná nehoda na dálnici D5: Na místě jsou zranění, směr na Prahu je neprůjezdný

Česko hledá premiéra: Sledujte volební servis CNN Prima NEWS. Vše, co potřebujete vědět

Klimatizace zachrání před horkem, má ale svá rizika. Lékařka vyjmenovala možné nemoci