CNN Prima News Ústí nad Orlicí

Ústí nad Orlicí

Výpis příspěvků ke štítku „Ústí nad Orlicí“

Ústí nad Orlicí uchvátila chlebíčková slavnost. V nabídce byly i sladké kusy s rebarborou

Obložený chlebíček je bezesporu česká klasika. Však ho také vymyslel Čech, majitel kdysi velmi oblíbeného pražského lahůdkářství Jan Paukert, a to před více než 100 lety. Známá lahůdka na oblíbenosti věkem nijak neztrácí, naopak, dokonce jde s dobou a promítají se do ní moderní trendy. Mnoho variant, dokonce i ty sladké, mohli ve čtvrtek ochutnat návštěvníci chlebíčkové slavnosti v rodišti tvůrce obloženého chlebíčku, v Ústí nad Orlicí.

Vlak najel do hákovnice. Porucha ochromila železniční dopravu na Orlickoústecku

Aktualizováno

Kvůli poruše trakčního vedení byl zhruba od 13:00 zastavený provoz na železničním koridoru v úseku Choceň – Ústí nad Orlicí. Provoz byl po odstranění poruchy před 15:00 obnoven. Rychlíky nabraly zpoždění až dvě hodiny. Vlak najel do takzvané hákovnice, která se používá jako bezpečnostní prvek při opravách na trati. Vlak tak poškodil svůj sběrač proudu i trakční vedení.

Chtějí chápat svět a dorozumět se s novými spolužáky. Zájem o ruštinu na školách roste

I přes aktuální vypjatou situaci na Ukrajině zájem o ruský jazyk na základních a středních školách neklesá, naopak. Vyplývá to z výpovědí několika českých škol, které oslovila redakce CNN Prima NEWS. Podle učitelů ruštiny mohl zájem o tento jazyk u studentů podpořit příchod nových žáků z Ukrajiny. Mnozí z nich se totiž dorozumívají rusky a české děti se proto snaží s novými kamarády domluvit jazykem, kterému rozumí.

Rozkopaná železniční tepna: Zpoždění vlaků mezi Prahou a Ostravou jen tak nezmizí

Cestování na hlavním železničním koridoru mezi Prahou a Ostravou je v současnosti značně nepředvídatelné. Vlaky kvůli výlukám jezdí na této trase nejpomaleji od roku 2005. V běžném provozu navíc nabírají často i další zpoždění kvůli dalším drobnějším stavebním pracím. O cestě z Prahy do Ostravy, kterou pendolino zvládlo za tři hodiny, si tak můžete nechat jen zdát. A situace se nezlepší ani letos, ani příští rok. Úpravy mají přinést na trati úsporu času i vyšší bezpečnost.

Co čeká cestující na železnici? Výluky na hlavním koridoru či jednotná jízdenka

Správa železnic plánuje v příštím roce proinvestovat 31,2 miliardy korun. V příštím roce vypíše například zakázky na rekonstrukci vnitřní části Fantovy budovy v Praze, smíchovského nádraží nebo na dva úseky trati na pražské letiště. V příštích letech by navíc investice měly dál stoupat. Cestující se však budou muset potýkat s výlukami, které je čekají na hlavním koridoru z Prahy na Moravu. Pozitivní je, že s novým jízdním řádem mohou lidé jezdit téměř ve všech vlacích různých dopravců na jednotnou jízdenku.