Jídlo a pití

Nejnovější příspěvky k tématu

Jídlo a pití

Inspektoři nařídili stažení vadných fazolí. Je v nich čtyřikrát více herbicidu, než je povoleno

V sušených fazolích, které prodával řetězec Tesco pod svou privátní značkou, zjistila laboratorní analýza Státní zemědělské a potravinářské inspekce výskyt herbicidu ve čtyřikrát vyšším množství, než povoluje zákon. Šlo o fazole vypěstované v Argentině a nevyhovující šarže měla 1 344 balení, uvedl v tiskové zprávě mluvčí inspekce Pavel Kopřiva.

Čínský street food povýšila na umění. Eva Che je vyhledávanou privátní kuchařkou

Narodila se v Praze, vyrůstala v Kutné Hoře, ale oba její rodiče pocházejí z Číny. Své kulinářské umění představuje na eventech, ale klienti si ji najímají i pro zvláštní příležitost jako soukromou kuchařku. Evu Che oslovují známé značky, aby pro ně připravila cateringové služby, díky zájmu Čechů o vaření si založila kulinární koncept CheHub. Pro přípravu jídel si sama mixuje koření, připravuje vlastní ochucené oleje a omáčky. Zaujala svým čínským street foodem ve fine diningové kvalitě. Všimla si jí i společnost MAKRO ČR a ta ji zařadila mezi NADĚJE ČESKÉ GASTRO SCÉNY.

Restaurace nemají důvod zlevňovat, míní Pohlreich. Úroveň gastronomie se ale zlepšila

V pořadu Nový den na CNN Prima NEWS mluvil šéfkuchař Zdeněk Pohlreich o gastronomii v Česku. Ceny v restauracích podle něj klesat nebudou, protože se jim nesnižují náklady. Domnívá se, že úroveň restaurací se za poslední roky hodně zlepšila. „Je vidět, že všichni, kdo do gastrobyznysu vstupují nově, mají chuť to dělat na úrovni,“ pronesl.

Ústí nad Orlicí uchvátila chlebíčková slavnost. V nabídce byly i sladké kusy s rebarborou

Obložený chlebíček je bezesporu česká klasika. Však ho také vymyslel Čech, majitel kdysi velmi oblíbeného pražského lahůdkářství Jan Paukert, a to před více než 100 lety. Známá lahůdka na oblíbenosti věkem nijak neztrácí, naopak, dokonce jde s dobou a promítají se do ní moderní trendy. Mnoho variant, dokonce i ty sladké, mohli ve čtvrtek ochutnat návštěvníci chlebíčkové slavnosti v rodišti tvůrce obloženého chlebíčku, v Ústí nad Orlicí.

Učil se podle Ano, šéfe s Pohlreichem. Dnes streetfoodový koncept Pedro's zná téměř každý

Splnil si sen přinášet lidem zajímavé pokrmy ve špičkové kvalitě, které si nikde v okolí nedají. Petr Pavlů, známější spíš pod přezdívkou Pedro je zakladatelem jihomoravského streetfoodového konceptu Pedro's, který se specializuje na tzv. comfort food a jeho pobočky najdete v Lednici a v Mikulově. Tenhle sympatický mladý muž vystudoval regionální rozvoj na Mendelově univerzitě v Brně. V gastronomii začal působit až po vysoké škole ve svých 25 letech. Sám o sobě tvrdí, že celých deset let je samouk a vše se učil metodou pokus–omyl. V roce 2013 stál u zrodu první poctivé burgrárny v kraji a v roce 2018 otevřel svůj první foodtruck pod značkou Pedro's. Hlavním cílem konceptu bylo povýšit úroveň gastronomie v turistických oblastech Lednicko-valtického areálu, tvořit netradiční kombinace a dělat lidem radost. Jídlo je pro Pedra celoživotní vášní, a to nemohlo ujít pozornosti projektu společnosti MAKRO ČR – NADĚJE ČESKÉ GASTRO SCÉNY. Petr Pavlů je dalším vyvoleným.

Jsem „cukrářský pošuk“, říká o sobě Vlad Ryasnyy. Nejlepší reklamou jsou ohlasy zákazníků

Během svého studia oboru gastronomie na hotelové škole v pražském Bráníku si prošel Vlad Ryasnyy spoustou soutěží a různými praxemi ve známých pražských podnicích. Díky umístění na předních místech se dostal do Juniorského národní týmu České republiky a prezentoval ČR na světových soutěžích v gastronomií. Zúčastnil se cukrářských kurzů po celé Evropě a získal zkušenosti. V současnosti působí jako lektor v cukrářské akademií HF Pastry Academy od Heleny Fleglové, kde předává své zkušenosti. Je zakladatelem značky Sugar Life, která se zaměřuje na výrobu sladkostí s dlouhou trvanlivostí a prémiovou kvalitou. Úspěšný e-shop chce přenést i do kamenné prodejny v Brně. A nejnovější úspěch? Společnost MAKRO ČR si cukráře, který vymyslel i recept na veganské makronky, vybralo do projektu NADĚJE ČESKÉ GASTRO SCÉNY.

V Česku se objevily nebezpečné potraviny. Inspekce varuje před husou se salmonelou i plísněmi

Na výskyt salmonelózy v mražené huse původem z Maďarska upozornila Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) prostřednictvím svého webu Potraviny na pranýři. Kontroloři hlásili stejný problém již loni v prosinci. Na seznamu závadných potravin se objevil také mix strouhaných sýrů, balení schwarzwaldské šunky či slazená limonáda s colovou příchutí. Řetězce, jichž se má problém týkat, pro redakci CNN Prima NEWS uvedly, že závadné zboží stáhly z prodeje bezprostředně po upozornění SZPI. Reagoval rovněž oslovený výrobce nápojů.

Výhodnější nákupy v Polsku brzy skončí, říká Prouza. Zmínil zboží, které se vymyká trendu

Trend výhodného nakupování v Polsku do půl roku pomine, řekl ve vysílání CNN Prima NEWS prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáš Prouza. Dodal, že nůžky mezi českými a polskými obchody „se sbližují“. Zatímco u nás potraviny zlevňují, u severních sousedů je tomu naopak. Prouza je však přesvědčen, že čeští zákazníci budou za hranice směřovat i nadále, a to především za výhodnějšími cenami cigaret.

Jsme módní salón v gastronomii. S Levitate míříme pokorně za michelinskými hvězdami, říká Šole

Jméno Miroslav Šole je známým pojmem na české startupové scéně. Jako investor a mentor působí například v CzechCrunch či Busyman. Gastronomie byla ale jeho láskou už od mládí. Vystudoval něco úplně jiného, ale vaření mu zůstalo v srdci. Když se stal šéfem pro střední a východní Evropu u britské Compass Group, což je největší cateringová firma na světě, bylo rozhodnuto. Přes den bude řídit společnost a po večerech vařit. Díky Compassu spolupracoval s nejlepšími kuchaři světa, zejména s Paul Bocus, který byl vyhlášen nejlepším kuchařem 20. století. Miroslav Šole, spolumajitel a manažer kreativní kuchyně Levitate popsal v rozhovoru svou cestu do světa špičkové gastronomie.

Jaké jsou nové trendy v oblasti jídla a pití. Jak nám moderní technologie usnadní pěstování a výrobu čerstvých potravin? A budeme si po období covidu, války a vysoké inflace vůbec moci dovolit naše oblíbené potravinářské výrobky?