Proč na přejezdu nejsou závory? Tuhle otázku si kladou obyvatelé Ostravy-Třebovic. Před týdnem se tam totiž stala tragická nehoda, při které zemřely dvě děti. Do auta, které řídil jejich otec, narazil přijíždějící rychlík.
Auto, které řídil 42letý muž, smetl na přejezdu přijíždějící rychlík. Teprve dvouletá holčička a dvanáctiletý chlapec utrpěli smrtelná zranění. „Přijel jsem se podívat, položit svíčku a podívat se jak je tu vidět na koleje. Není to tak hrozné. Obávám se, že řidič udělal fatální chybu, nechtěl bych být v jeho kůži, třesou se mi z toho kolena,“ uvedl jeden z místních obyvatel.
Jednokolejná trať je zabezpečena signalizačním zařízením, které údajně fungovalo. Co přesně za tragédií stálo, šetří policie. „Můžeme potvrdit, že vozidlo bylo vybaveno zimními pneumatikami, ale s ohledem na pozůstalou rodinu se k této tragické události nebudeme dále vyjadřovat,“ řekla mluvčí policie Eva Michalíková.
Děsivé okolnosti nehody v Ostravě: Mrtvé děti z auta vytáhl jejich otec. Jde o přejezd smrti
Zamýšlený výlet k řece se pro otce s dětmi změnil v tragédii. Auto s posádkou smetl v sobotu na železničním přejezdu v Ostravě-Třebovicích vlak. Nehoda si vyžádala život dvouleté holčičky a jejího o deset let staršího bratra. Jejich otec se štěstím vyvázl jen s lehkými zraněními. Lidé nyní k místu nehody nosí květiny a plyšáky.
„Výhled není špatný, ale v 21. století považuju za neštěstí, že takový přejezd, kde jezdí rychlíky, je bez závor,“ doplnil další z místních. Přitom toto místo v Ostravě – Třebovicích hojně navštěvují o víkendech právě rodiny s dětmi. Navíc se na něm před čtyřmi lety stala smrtelná nehoda, kterou vyšetřovala Drážní inspekce. „Doporučila, aby na tomto železničním přejezdu bylo zabezpečovací zařízení, které bylo pouze světelné, doplněno o závorová břevna,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Problém je ale v tom, že se jedná jen o místní komunikaci, která končí v chatové oblasti. Správa železnic potvrdila, že při rozhodování o tom, kde vybuduje závory, hraje roli více faktorů. „Jednak je to tedy míra nehodovosti, dále je to také intenzita dopravy a také dostupné finanční prostředky,“ doplnil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
Závory na přejezdu v Ostravě-Třebovicích by mohly být do roka.