Dotykové ovládání jednotlivých funkcí patří k nejčastěji kritizovaným prvkům v interiérech nových aut. Volkswagen by se podle svého šéfa Thomase Schäfera mohl v budoucnu vrátit ke klasickým tlačítkům zatím alespoň na volantu. Prvním vozem se staronovým volantem by se měla stát nová generace Golfu.
Ovládání funkcí prostřednictvím dotykových plošek bývá častou k uzoufání. Ve vozech Volkswagen či Škoda se jimi v poslední době ovládá i hlasitost radia nebo nastavení vnitřní teploty. Snaha o správný dotek daná nejednoznačností reakce systému navíc zbytečně rozptyluje řidičovu pozornost. Volkswagen by se pro začátek měl vrátit ke klasickým tlačítkům alespoň na volantu. Naznačuje to příspěvek šéfa značky Volkswagen Thomase Schäfera na síti Linkedin.
Klasická tlačítka by se měla v prvé řadě vrátit na volant. Zdroj: Se svolením společnosti Volkswagen
Stížnosti budou vyslyšeny
„Vybrušujeme naše portfolio a náš design a vytváříme novou úroveň jednoduchosti v provozu našich vozů. Přinášíme například zpět volant s tlačítky. To je to, co zákazníci VW chtějí,“ napsal Schäfer, ještě donedávna šéf české Škody.
Podle Schäfera je to pro automobilku krok správným směrem. Naslouchala prý stížnostem zákazníků a pochopila, že technologická inovace v podobě dotykových tlačítek na volantu není to, co řidiči Volkswagenů a dalších koncernových značek chtějí. Tlačítkový volant by svůj „comeback“ do vozů z Wolfsburgu mohl oslavit s faceliftem osmé generace modelu Golf, jejíž představení je naplánováno na rok 2023.
Přáním majitelů Golfu je údajně také návrat ke klasickým tlačítkům a otočným ovladačům. Zda to značka zohlední, je sporné. Naznačuje však, že bude existovat alespoň jedno centrální tlačítko klimatizace, které umožní rychlý přístup přes dotykovou obrazovku. Buď jak buď, na vlas stejnými stížnostmi jsou zahrnovány také nové modely Škoda, které trpí stejným typem „neduhu“.